Jägermeister maakt zich op voor 'derde kerstdag'
- Content
- 11 dec 2018 @ 16:02
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - ContentCampagnes
- 11 dec 2018 @ 16:02
- Lucas Boon
Jägermeister heeft in samenwerking met Neew een propositie en campagne ontwikkeld die moet inspelen op het sentiment van jongeren tijdens kerst. Onderzoek van Motivaction wijst namelijk uit dat jongeren na twee dagen aan de kalkoen vooral feest willen vieren met vrienden. Reden voor Jägermeister om 'derde kerstdag' te introduceren.
Het onderzoek is afgenomen onder 514 jongeren in de leeftijd van 18-29 jaar. Bekijk meer onderzoeksresultaten onderaan dit artikel.
De campagne moet jongeren aanmoedigen om op 27 december met elkaar af te spreken en er nóg een kerstfeest van te maken. Zo mogen op derde kerstdag de kerstsokken van de schouw getrokken worden voor een sokkenrave, worden alternatieve gezelschapsspelletjes gespeeld en hangt men in de kerstlampen.
Pieken
Inspelend op het traditiegetrouw versturen van kerstkaarten kunnen jongeren elkaar via derdekerstdag.nl uitnodigen om samen 'te pieken' op derde kerstdag. Op deze website kunnen zij korte geanimeerde kerstkaarten naar elkaar versturen. Het is ook mogelijk om via greetz.nl/derdekerstdag een gepersonaliseerde kerstkaart per post te versturen. Daar kan zelfs een mini flesje Jägermeister aan worden toegevoegd, 'als opwarmertje voor derde kerstdag'. Tot slot vindt er op 27 december een samenwerking plaats tussen Jägermeister en Deliveroo. Dit maakt het mogelijk om een fles Jäger thuis te laten bezorgen.
Kas Knikkink, brand manager bij Jägermeister, laat weten: 'Veel jongeren hebben wel zin in een verzetje na twee lange dagen kerst met familie en organiseren vaak al feestjes met vrienden de dag na kerst. Een mooie kans voor Jägermeister vanwege de natuurlijke fit qua moment, merk en sales opportunity.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Buut bank gelanceerd: grip op geld met Gen Z-content
- GPCM2025: 'Contentmarketing is geen losse actie, maar een...
- Grohe viert 50 jaar in Nederland met focus op innovatie en...
- ‘Nee betekent nee’: nieuwe campagne tegen grensoverschrijdend...
- [GPCM2025] 'De prijs was een enorme bevestiging voor Knorr en...
- GPCM2025: 'Campagnes moeten naadloos bewegen tussen...
Laatste Nieuws
- FME en We Agency lanceren... 11-09-2025
- [GPCM2025] 'De prijs was een enorme... 10-09-2025
- Univé zet kindertekeningen in voor... 10-09-2025
- Kinderen ontwerpen feestdagenkaarten... 09-09-2025
- ‘Nee betekent nee’: nieuwe campagne... 09-09-2025
- GPCM2025: 'Campagnes moeten naadloos... 04-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes