Jägermeister maakt zich op voor 'derde kerstdag'
- Content
 - 11 dec 2018 @ 16:02
 - Link
 - 
  
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - ContentCampagnes
 
- 11 dec 2018 @ 16:02
 - Lucas Boon
 
Jägermeister heeft in samenwerking met Neew een propositie en campagne ontwikkeld die moet inspelen op het sentiment van jongeren tijdens kerst. Onderzoek van Motivaction wijst namelijk uit dat jongeren na twee dagen aan de kalkoen vooral feest willen vieren met vrienden. Reden voor Jägermeister om 'derde kerstdag' te introduceren.
Het onderzoek is afgenomen onder 514 jongeren in de leeftijd van 18-29 jaar. Bekijk meer onderzoeksresultaten onderaan dit artikel.
De campagne moet jongeren aanmoedigen om op 27 december met elkaar af te spreken en er nóg een kerstfeest van te maken. Zo mogen op derde kerstdag de kerstsokken van de schouw getrokken worden voor een sokkenrave, worden alternatieve gezelschapsspelletjes gespeeld en hangt men in de kerstlampen.
Pieken
Inspelend op het traditiegetrouw versturen van kerstkaarten kunnen jongeren elkaar via derdekerstdag.nl uitnodigen om samen 'te pieken' op derde kerstdag. Op deze website kunnen zij korte geanimeerde kerstkaarten naar elkaar versturen. Het is ook mogelijk om via greetz.nl/derdekerstdag een gepersonaliseerde kerstkaart per post te versturen. Daar kan zelfs een mini flesje Jägermeister aan worden toegevoegd, 'als opwarmertje voor derde kerstdag'. Tot slot vindt er op 27 december een samenwerking plaats tussen Jägermeister en Deliveroo. Dit maakt het mogelijk om een fles Jäger thuis te laten bezorgen.
Kas Knikkink, brand manager bij Jägermeister, laat weten: 'Veel jongeren hebben wel zin in een verzetje na twee lange dagen kerst met familie en organiseren vaak al feestjes met vrienden de dag na kerst. Een mooie kans voor Jägermeister vanwege de natuurlijke fit qua moment, merk en sales opportunity.'
- 
Lucas Boon
 - Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
 - Functie: redacteur
 - Website:https://www.marketingtribune.nl
 - Profiel »
 
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
 - Inschrijven
 
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
 - ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
 
Meest gelezen
- Histor laat persoonlijkheid spreken met social-first campagne...
 - Bolsius ontsteekt sociale verbinding met campagne #deeldevlam
 - Olympisch schaatsteam centraal in campagne X²O Badkamers
 - Flitsmeister rekent af met flitsboetes in nieuwe Vlaamse...
 - GPCM feestavond nadert 6 november: kom ook!
 - 'Verborgen Parels' zet met marketing paddenstoelen op de kaart
 
Laatste Nieuws
- GPCM feestavond nadert 6 november:... 30-10-2025
 - 'Verborgen Parels' zet met marketing... 29-10-2025
 - Olympisch schaatsteam centraal in... 27-10-2025
 - Flitsmeister rekent af met... 27-10-2025
 - Bolsius ontsteekt sociale verbinding... 27-10-2025
 - Histor laat persoonlijkheid spreken... 21-10-2025
 
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
 - Klaar voor Black Friday?
 - De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
 - Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
 - Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
 - The State of AI in Customer Experience 2025
 

