Gamma: in iedereen schuilt een klusser

Gamma: in iedereen schuilt een klusser
  • Content
  • 18 apr 2019 @ 11:04
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CampagnesYouTubeContent

Gamma en Brouwerij Maximus roepen Nederlanders op om de tuin zomerklaar te maken. In een vijfdelige contentserie genaamd 'Gemaakt voor de zomer' geven twee bouwers en twee brouwers elkaar b(r)ouwtips.

De bouwmarkt wil hiermee laten zien dat er in iedereen een klusser schuilt. En als je in de zomer wilt genieten, moet je in de lente al voorbereidingen treffen, vindt Gamma. Voor de campagne, gecreëerd door Isobar, bundelen twee bouwers en twee brouwers van Brouwerij Maximus hun krachten. De bouwers transformeren het terras van de Maximus Brouwerij in een biertuin. De brouwers brouwen een speciaal Gamma-zomerbier.

Dakgoot

Naast de contentserie kunnen klussers via Instagram meekijken achter de schermen en krijgen ze handige 'zomerhacks' voor hun eigen tuin. Zoals een verticale tuin aan je schutting (een dakgoot met bloembollen) of marshmallow-verwarmer (een brikettenstarter op tegel).

Laurens Miedema, manager marketing en communicatie bij Gamma, laat weten: 'Er bestaat een verkeerd beeld bij jongeren als het op klussen aankomt: niet leuk, geen tijd, ik kan het niet. Met handige tips willen we laten zien dat er in iedereen een klusser schuilt. Niets geeft meer voldoening dan een product dat je zelf hebt geb(r)ouwd.'

De eerste aflevering van de contentserie is te zien op YouTube. De afleveringen worden ook verspreid via de Instagram- en Facebookpagina van Gamma. Deze campagne is onderdeel van de grotere voorjaarscampagne 'Tijd voor Tuin' van de bouwmarkt.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken