Towel Media zet Zwitserland op de kaart

Towel Media zet Zwitserland op de kaart
  • Content
  • 10 apr 2019 @ 10:34
  • 20319 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CampagnesVideo

Online videobureau Towel Media heeft een interactieve videoserie voor Zwitserland Toerisme ontwikkeld. Doel van de campagne is om de keuzemogelijkheden die een vakantie in Zwitserland te bieden heeft te benadrukken.

In de serie zien we wielrenster Puck Moonen (foto boven) en acteur Louis Talpe reizen door de Zwitserse regio's Bern, Wallis en Ticino. Door middel van een zogenoemd cinematografisch karakter moeten deze gebieden in documentaire-achtige stijl uitgelicht worden.


Louis Talpe (l) en Puck Moonen.

Jan-Paul van der Velden, creative director bij Towel Media, laat weten: 'De serie heeft geen specifiek begin of einde, waardoor de kijker op elk moment van de route kan instappen. Door klikbare elementen kan de kijker kiezen of hij meer wil weten over een gebied of verder gaat met de reis. Ook kan er op meerdere momenten geswitcht worden tussen Puck en Louis.'

Andreas Frey, marketing manager bij Zwitserland Toerisme, voegt daaraan toe: 'Zwitserland is een land waar je binnen een straal van enkele tientallen kilometers zowel eeuwige sneeuw als palmbomen kunt tegenkomen. Met deze campagne benadrukken we de keuzemogelijkheden en vrijheid die een vakantie in Zwitserland biedt. Daarnaast kiezen we voor een volledig data-gedreven content campagne voor zowel het Nederlandse als Belgische publiek.'

Geert Doek, managing director bij Towel Media, zegt: 'We kochten al langer media in voor onze klanten, maar begin dit jaar hebben we besloten om data en creatie onder één dak te brengen. Met onze dochteronderneming The Pool dichten we het gat tussen content creatie en paid advertising.'

De campagne wordt uitgezet volgens het 'touch, tell en sell'-model en loopt primair op Facebook, Instagram en YouTube. De serie bevat in totaal ruim 30 verschillende video uitingen.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken