Transavia presenteert: zo gaat het 'Bij ons aan Boord'
- Content
- 20 okt 2020 @ 11:18
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingBranded contentInspiratie
- 20 okt 2020 @ 11:18
- Peter van Woensel Kooy
In de serie 'Bij ons aan Boord' op RTL5 stelt reis- en vervoermerk Transavia bestaande en aspirant klanten gerust over de vlucht en toont hoe het nu gaat. Alle zes de afleveringen zijn ook terug te zien op het YouTube-kanaal van Transavia.
'Je ziet hoe corona onze vliegtuigen aan de grond hield en hoe we vervolgens alles weer opstartten. Wat heeft de crisis met de vliegwereld gedaan en wat moet er allemaal gebeuren om in deze tijd veilig en met een prettig gevoel te vliegen', schrijft Transavia.
Customer journey Transavia
Wij spraken voor het MarketingTribune-dossier over 'klantreizen' met Angelo Fentener van Vlissingen, sinds tien jaar werkzaam bij Transavia. Hij is nu als 'Product Owner' eindverantwoordelijk voor het optimaliseren van de customer journey en CX in de operatie: vanaf het vertrek van huis naar het vliegveld, tot het vliegen naar bestemming en weer veilig terug thuis. 'Bij Transavia doen wij er alles aan om onze klanten, passagiers en partners zoveel mogelijk controle te geven. Hoe meer je zelf kunt regelen en hoe transparanter en makkelijker Transavia informatie deelt over de status van vluchten, hoe meer jij als klant het gevoel hebt dat je in control bent. Waarom is dit gevoel zo belangrijk voor onze klanten? Vliegen is in principe een middel om een doel te bereiken, dat kan een vakantie of werktrip zijn. Uiteraard zien de meeste klanten vliegen als onderdeel van de vakantie, vandaar dat we deze reis, letterlijk de journey, zo plezierig en stressvrij mogelijk maken. Vliegen kan impact hebben op jouw doel en indien dit het geval is, wil je hierop zo snel mogelijk kunnen anticiperen en reageren, zodat jij je doel zonder of met minimale impact nog kunt bereiken.’
Belangrijker dan ooit tevoren
Transavia heeft volgens Fentener van Vlissingen daarom geïnvesteerd in een ‘customer centric mindset’ en een eigen systeem waarbij de klant en het afgenomen product, de vlucht, centraal staan. ‘De vertaling van de customer journey naar de organisatie is hierin heel belangrijk, want elke afdeling en elk systeem kan een bijdragen leveren aan een betere customer experience', vertelt Fentener van Vlissingen dagelijks te ervaren, ‘Ook nu, in lastiger tijden. Door Covid-19 wordt de hele “leisure business” keihard geraakt. Voor een bepaalde periode zijn alle vluchten geannuleerd en onze klanten kunnen hierdoor niet genieten van de welverdiende vakantie. Gedurende deze tijden vragen wij extra geduld van onze klanten en daarom is duidelijke communicatie en voornamelijk in contact blijven met onze klanten nog belangrijker dan ooit tevoren.’
In gesprek blijven
Naast de huidige communicatie blijft zijn team daarom ook in gesprek met klanten, passagiers en partners, om te kijken waar zij behoefte aan hebben en hoe om te gaan met de nieuwe maatregelen. ‘Dit geeft ons de juiste inzichten waar wij onze tijd en effort moeten insteken om zo de angst bij onze klanten weg te nemen en het vertrouwen te winnen, zodat ze uiteindelijk weer veilig en gezond met ons gaan vliegen.' In dit licht valt ook de nieuwe serie 'Bij ons aan boord' te zien.
Vlucht naar Geneve
'In aflevering 1 van Bij ons aan Boord vliegt piloot William zijn allereerste vlucht naar Edinburgh, volgen we de hilarische Zenia en Lars bij de check-in balie, lopen we mee met de havendienst van Rotterdam The Hague Airport én neemt stewardess Chelsey ons mee op haar vlucht naar Geneve.' Wie wil kan zich gratis abonneren op de avonturen via dit kanaal.
(PvWK)
Uit de programmagids:
'We kennen allemaal de vertrekhal, de gate en de groene stoelen aan boord. Maar wie zorgt ervoor dat het vliegtuig tiptop in orde is, dat we vogelvrij de lucht in kunnen en wat maakt de crew achter de schermen voor bijzondere dingen mee? In 6 afleveringen zien we de vliegwereld vlak vóór de corona-uitbraak, tijdens de ‘lock down’ én in de nieuwe situatie. Wat is er veranderd voor de crew, passagiers en aan boord? Je ziet het elke donderdag om 20.30 uur op RTL 5 én elke vrijdag om 16.00 uur op ons YouTube-kanaal.'
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- content
- Bij ons aan Boord
- optimaliseren
- klantreizen
- eindverantwoordelijk
- branded content
- vliegen
- YouTube
- Transavia
- vliegtuig
- CX
- pandemie
- Transavia
- tv
- customer journey
- serie
- Angelo Fentener van Vlissingen
- RTL5
- Product Owner
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- BCE24: ING en Talpa over female empowerment in sport met focus...
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded Content Event - the place...
- [Marketing the Rainbow #52b] Shell gaat van geel en rood naar...
- Jongeren ontwikkelen zelf campagne tijdens Week van het geld
- Pets Place werkt samen met dierenexpert Floris Göbel
- Uitslag Corporate Content Awards - Cognito wint driemaal
Laatste Nieuws
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
- Uitslag Corporate Content Awards -... 13-03-2024
- Jongeren ontwikkelen zelf campagne... 13-03-2024
- BCE24: ING en Talpa over female... 08-03-2024
- Pets Place werkt samen met... 06-03-2024
- Harper's Bazaar Business Club haakt... 01-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing