Transavia presenteert: zo gaat het 'Bij ons aan Boord'

Transavia presenteert: zo gaat het 'Bij ons aan Boord'
  • Content
  • 20 okt 2020 @ 11:18
  • 15383 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingBranded contentInspiratie

In de serie 'Bij ons aan Boord' op RTL5 stelt reis- en vervoermerk Transavia bestaande en aspirant klanten gerust over de vlucht en toont hoe het nu gaat. Alle zes de afleveringen zijn ook terug te zien op het YouTube-kanaal van Transavia.

'Je ziet hoe corona onze vliegtuigen aan de grond hield en hoe we vervolgens alles weer opstartten. Wat heeft de crisis met de vliegwereld gedaan en wat moet er allemaal gebeuren om in deze tijd veilig en met een prettig gevoel te vliegen', schrijft Transavia.

Customer journey Transavia
Wij spraken voor het MarketingTribune-dossier over 'klantreizen' met Angelo Fentener van Vlissingen, sinds tien jaar werkzaam bij Transavia. Hij is nu als 'Product Owner' eindverantwoordelijk voor het optimaliseren van de customer journey en CX in de operatie: vanaf het vertrek van huis naar het vliegveld, tot het vliegen naar bestemming en weer veilig terug thuis. 'Bij Transavia doen wij er alles aan om onze klanten, passagiers en partners zoveel mogelijk controle te geven. Hoe meer je zelf kunt regelen en hoe transparanter en makkelijker Transavia informatie deelt over de status van vluchten, hoe meer jij als klant het gevoel hebt dat je in control bent. Waarom is dit gevoel zo belangrijk voor onze klanten? Vliegen is in principe een middel om een doel te bereiken, dat kan een vakantie of werktrip zijn. Uiteraard zien de meeste klanten vliegen als onderdeel van de vakantie, vandaar dat we deze reis, letterlijk de journey, zo plezierig en stressvrij mogelijk maken. Vliegen kan impact hebben op jouw doel en indien dit het geval is, wil je hierop zo snel mogelijk kunnen anticiperen en reageren, zodat jij je doel zonder of met minimale impact nog kunt bereiken.’

Belangrijker dan ooit tevoren
Transavia heeft volgens Fentener van Vlissingen daarom geïnvesteerd in een ‘customer centric mindset’ en een eigen systeem waarbij de klant en het afgenomen product, de vlucht, centraal staan. ‘De vertaling van de customer journey naar de organisatie is hierin heel belangrijk, want elke afdeling en elk systeem kan een bijdragen leveren aan een betere customer experience', vertelt Fentener van Vlissingen dagelijks te ervaren, ‘Ook nu, in lastiger tijden. Door Covid-19 wordt de hele “leisure business” keihard geraakt. Voor een bepaalde periode zijn alle vluchten geannuleerd en onze klanten kunnen hierdoor niet genieten van de welverdiende vakantie. Gedurende deze tijden vragen wij extra geduld van onze klanten en daarom is duidelijke communicatie en voornamelijk in contact blijven met onze klanten nog belangrijker dan ooit tevoren.’

In gesprek blijven
Naast de huidige communicatie blijft zijn team daarom ook in gesprek met klanten, passagiers en partners, om te kijken waar zij behoefte aan hebben en hoe om te gaan met de nieuwe maatregelen. ‘Dit geeft ons de juiste inzichten waar wij onze tijd en effort moeten insteken om zo de angst bij onze klanten weg te nemen en het vertrouwen te winnen, zodat ze uiteindelijk weer veilig en gezond met ons gaan vliegen.' In dit licht valt ook de nieuwe serie 'Bij ons aan boord' te zien.
 

Vlucht naar Geneve
'In aflevering 1 van Bij ons aan Boord vliegt piloot William zijn allereerste vlucht naar Edinburgh, volgen we de hilarische Zenia en Lars bij de check-in balie, lopen we mee met de havendienst van Rotterdam The Hague Airport én neemt stewardess Chelsey ons mee op haar vlucht naar Geneve.' Wie wil kan zich gratis abonneren op de avonturen via dit kanaal.
(PvWK)


Uit de programmagids:
'We kennen allemaal de vertrekhal, de gate en de groene stoelen aan boord. Maar wie zorgt ervoor dat het vliegtuig tiptop in orde is, dat we vogelvrij de lucht in kunnen en wat maakt de crew achter de schermen voor bijzondere dingen mee? In 6 afleveringen zien we de vliegwereld vlak vóór de corona-uitbraak, tijdens de ‘lock down’ én in de nieuwe situatie. Wat is er veranderd voor de crew, passagiers en aan boord? Je ziet het elke donderdag om 20.30 uur op RTL 5 én elke vrijdag om 16.00 uur op ons YouTube-kanaal.'
 



Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Laatste Nieuws

MarketingTribune Events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken