Wayne Parker Kent ontwikkelt gloednieuw contentplatform voor Aldi

- Content
- 26 aug 2022 @ 11:39
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingContent
- 26 aug 2022 @ 11:39
- Peter van Woensel Kooy
Supermarktketen Aldi heeft Altijd Aldi geïntroduceerd, een gloednieuw contentplatform. Op het platform vinden bezoekers tips en inspiratie op het gebied van huis, tuin, eten, drinken en gezin.
Op het platform vinden bezoekers tips en inspiratie op het gebied van huis, tuin, eten, drinken en gezin. De artikelen en video’s helpen volgens de makers mensen om slim met hun tijd en budget om te gaan. 'Op die manier maakt Aldi kwaliteit beschikbaar voor iedereen, ongeacht tijd of plaats. Creatief bureau Wayne Parker Kent is verantwoordelijk voor de strategie, creatie en productie van het platform.'
De volgende stap naar kwaliteit voor iedereen
Aldi wil voor meer mensen de primaire supermarkt zijn. Daarom startte de discounter twee jaar geleden met de campagne ‘Natuurlijk Wel’, die dit jaar een verdieping kreeg met het 'Net zo'-construct. Met het nieuwe contentplatform zet Aldi nu een volgende stap. De supermarkt wil met dit initiatief een aantrekkelijker merk worden en de merkvoorkeur laten stijgen. Aldi vindt het van belang om een grotere rol te spelen in het leven van klanten en de belofte om kwaliteit beschikbaar te maken voor iedereen nog sterker neer te zetten.
Gebaseerd op gedrag, gevalideerd door data
De content is volledig gebaseerd op daadwerkelijk zoekgedrag van het publiek. De livegang van het platform werd voorafgegaan door een soft launch. Ook werd met onderzoeksbureau Bloakes onderzoek gedaan naar de te verwachte effecten van het platform op onder andere merkvoorkeur en andere parameters. Uit dat onderzoek bleek dat de content zorgde voor veel positievere associaties bij het merk ldi.
'Wij werken graag voor merken die duurzame waarde willen toevoegen aan het leven van mensen. Merken die geloven in een langetermijnvisie en willen investeren in hun merk. Aldi toonde met deze opdracht aan het lef te hebben om te investeren in de toekomst en er écht te zijn voor het publiek. Deze klus past daarmee perfect bij onze visie en onze expertise', vertelt Daan Zoetmulder, Managing Director bij Wayne Parker Kent aan MarketingTribune.
'Twee jaar geleden zijn we bij Aldi begonnen met een traject om ervoor te zorgen dat we voor meer mensen de primaire supermarkt worden. Dit contentinitiatief is een ontzettend belangrijke stap richting dat doel. Het maakt van Aldieen sympathieker merk en we maken nog beter duidelijk dat we kwaliteit beschikbaar maken voor iedereen', reageert Wouter Houtman, Director Customer Dialogue & Engagement bij Aldi in Nederland.
'Altijd Aldi' is te vinden op www.altijdaldi.nl en wordt continu voorzien van nieuwe artikelen en video’s.
(PvWK)
Team Wayne Parker Kent
Gerben van der Rijt - Creative Director
Charlotte van Dijk - Head of Content
Caitlin Veen – Head of Video
Floor Janssen – Content Manager
Abigail Staver - UX Design
Stefan Duikersloot – Graphic Design
Annerie Veldman - Account Director
Mi-Young Walman – Sr. Projectmanager
Team Aldi
Wouter Houtman – Director Customer Dialogue & Engagement
Julie Buijs – Specialist Digital Content
Matthijs van Bloem – Manager Digital
Stephan Blauw – Webanalist
Joeri Theijssen – Campagne Manager
Nienke van de Streek – MD MarCom
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- drinken
- gloednieuw
- Wayne Parker Kent
- Aldi
- contentplatform
- www.altijdaldi.nl
- Daan Zoetmulder
- Altijd Aldi
- Wouter Houtman
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Campagnefilm 'Eye Opener' laat kracht van cultureel divers...
- Podcast Show 2023: onafhankelijkheid, awards, medische...
- ‘Het is oké’ van Sor & Tabitha trapt campagne mentale...
- DOSSIER CONTENTMARKETING De Speld: Humor met boodschap werkt...
- Wecycle campagne van Stichting Open moet hergebruik stimuleren
- Snickers zet YouTube-serie in om GenZ te bereiken
Laatste Nieuws
- Publiekscampagne om goed doel in... 01-06-2023
- Snickers zet YouTube-serie in om... 31-05-2023
- Penelope Cruz in reclamecampagne... 30-05-2023
- DOSSIER CONTENTMARKETING Unravel:... 30-05-2023
- DOSSIER CONTENTMARKETING 7 vragen... 30-05-2023
- Podcast Show 2023:... 27-05-2023
MarketingTribune Events
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day
- 19sep 2023
CrossBorder Event
- 5okt 2023
CustomerFirst Congres