Pets Place werkt samen met dierenexpert Floris Göbel

- Content
- 6 mrt 2024 @ 10:27
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 6 mrt 2024 @ 10:27
- Michiel van Zaane
Pets Place gaat samenwerken met Floris Göbel. De dierenspeciaalzaak en Göbel laten onder meer sociale media zien wat voor positieve korte- en langetermijneffecten het hebben van een huisdier oplevert.
Dat het heerlijk is om met de poes op schoot voor de tv te zitten en om te stoeien met de hond in tuin weet elke huisdierenbezitter. Maar dat huisdieren ook daadwerkelijk positieve invloed hebben op de gezondheid en het welzijn van mensen is misschien minder bekend. Om dat onder de aandacht te brengen gaat Pets Place samenwerken met natuur- en dierenexpert Floris Göbel.
Uit onderzoek blijkt dat kinderen die zijn opgegroeid met een huisdier aan hun zijde meer zelfvertrouwen, empathie en verantwoordelijkheidsgevoel ontwikkelen. ‘Daarom vinden we het belangrijk zowel kinderen als hun ouders bewust te maken van deze positieve effecten’, licht Pets Place-directeur Ard Malenstein de nieuwe samenwerking toe. ‘En vice versa uiteraard. Floris is de ideale samenwerkingspartner, omdat hij een enorm grote liefde heeft voor dieren en de natuur. Via sociale media bereikt hij een brede groep mensen, waaronder veel kinderen en jongeren. Zij leren via zijn video’s van alles over de natuur en de omgang met dieren.’
Veel geleerd van dieren
Onderdeel van de samenwerking tussen Pets Place en Göbel is onder meer dat de dierenliefhebber via sociale media onder de aandacht gaat brengen wat de positieve impact van een dier op kinderen is. Hij deelt daar bijvoorbeeld tips over hoe je dieren kunt helpen.
‘Vanaf het moment dat ik kan lopen, ben al ik al met dieren bezig’, aldus Göbel. ‘Mijn ouders steunden mij hier ook in. Er stonden in mijn slaapkamer terraria vol met baardagamen en luidpaargekko’s. Daarnaast hadden we een varken in huis en een gans. Het was dus een beestenboel bij ons thuis en daar heb ik ontzettend veel van geleerd. Ik wil alle kinderen ook laten zien hoe leuk het is met dieren om te gaan. Dankzij de samenwerking met Pets Place kunnen we door heel Nederland mensen zowel on- als offline informeren over alle positieve effecten van het hebben van huisdieren.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Inschrijving Grand Prix Content... 08-07-2025
- Campagne Nestlé draait om verhalen... 08-07-2025
- Stayokay speelt met vooroordelen in... 03-07-2025
- Decathlon viert zomerse klassiekers... 02-07-2025
- Fietsersbond lanceert campagne voor... 24-06-2025
- Libresse lanceert de Refresh Spot op... 19-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers