Reebok's focus op fitness brengt nieuw logo

  • Design
  • 5 mrt 2014 @ 08:21
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • BrandingVisual id

Reebok, onderdeel van de Adidas-groep, richt zich alleen nog op fitness en het merk komt daarom met een nieuw logo. Gekozen is voor een driehoek 'als symbool van verandering en transformatie'.

Het beeldmerk moet staan voor de positieve impact van fitness op een mensenleven. De Reebok-driehoek heeft drie onderdelen die staan voor lichamelijke, mentale en sociale verandering.

Matt O'Toole, Reebok Chief Marketing Officer: ‘It is our symbol of change - an invitation to take part, and to unlock your true potential. It's not a logo, it's a symbol…a way of life.’

Het nieuwe logo verschijnt vanaf deze maand op alle sportkleding en accessoires binnen de fitnessdiscipline. Hieronder verstaat het merk training, running, outdoor, yoga, danns en aerobics.

Complex.com brengt de geschiedenis van het Reebok-logo in beeld.



Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken