Tweede lichting Masters Digital Design presenteert werk

Tweede lichting Masters Digital Design presenteert werk
  • Design
  • 2 jul 2019 @ 08:48
  • 10047 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Digital design

De Masters van de tweede lichting van de Master Digital Design van de Hogeschool van Amsterdam keren weer terug op de arbeidsmarkt. Die bijzondere gelegenheid is tevens het startsein voor de alumnipagina van de opleiding en een tentoonstelling.

In de eerste week van juli tonen studenten van de faculteit Digitale Media en Creatieve Industrie van de Hogeschool van Amsterdam een aantal van hun meest opvallende werken. Tijdens het evenement Outburst Amsterdam heeft de Master Digital Design zijn eigen 'koepel', een opblaasbaar bouwwerk waar studenten bezoekers uitnodigen om enkele van hun ontwerpen te testen en meer te vertellen over het denkproces achter hun werk.

Masters Digital Design komen van over de hele wereld

De studenten komen van over de hele wereld, hebben verschillende professionele achtergronden en bevinden zich in verschillende fasen van hun carrière. Wat zij gemeen hebben, is dat ze een jaar lang een masteropleiding Digital Design hebben genoten en kennis gemaakt hebben met een paar van de beste Dutch Design-praktijken.

Trots

Opleidingscoördinatoren Gabriele Ferri en Paul Geurts zijn trots. ‘Hun harde werken, dag in dag uit, in onze studio is het hele jaar door een constante bron van inspiratie geweest", aldus Ferri. ‘Het was een waar genoegen om met hen te werken. En we zeggen “werken met” omdat we hen niet langer zien als studenten, maar als collega's.’ Geurts voegt daaraan toe: ‘Ik weet zeker dat ze zich met dezelfde overgave op hun toekomstige werk zullen storten.’

Opleiding Master Digital Design

De opleiding biedt elk jaar plaats voor 24 internationale studenten, die gekozen worden via een strenge selectieprocedure met portfoliobeoordelingen en gesprekken.
Tijdens het studiejaar wordt er gewerkt aan echte opdrachten van verschillende bedrijven en organisaties, waaronder Philips, VodafoneZiggo, de gemeente Amsterdam, het World Wide Fund. De projecten zijn een afspiegeling van de designuitdagingen van de moderne digitale wereld en hebben raakvlakken met verschillende technologieën en gebieden, van VR tot gaming en van biofeedback tot apps.
Geurts: ‘Ontwerpers die voor de opleiding zijn ingeschreven, richten zich op (denk)processen die hen helpen bewust te ontwerpen en betere beslissingen te nemen. Zij leren denken in termen van evenwicht tussen mens, winst en planeet. We zien dat deze master de kiem legt voor een internationaal designnetwerk.’

Alumnipagina Master Digital Design door Momkai

Nu 48 internationale studenten deze opleiding hebben doorlopen, lanceert de Master Digital Design zijn alumnipagina. Bezoekers kunnen door alle profielen bladeren en filteren op expertise en opleidingsjaar. De vormgeving van de pagina is opnieuw verzorgd door Momkai, die ook het logo en de website van de opleiding heeft ontwikkeld. De pagina is beschikbaar op www.masterdigitaldesign.com/alumni.

Tentoonstelling

De tentoonstelling is van dinsdag 2 juli tot en met donderdag 4 juli tussen 12.00 en 16.00 uur (woensdag tot 19.00 uur) te bezichtigen op de Amstelcampus (Wibautstraat 2-4) van de faculteit. Daarnaast zijn er nog enkele andere evenementen, zoals een meetup, campfire stories en natuurlijk de uitreikingsceremonie. Meer informatie is te vinden op www.masterdigitaldesign.com/news/outburst.

Project_VR-Parachute for Ijsfontein

 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken