[thuiswerkplek] Felice Uiterwijk van Fairtrade Original

[thuiswerkplek] Felice Uiterwijk van Fairtrade Original
  • Design
  • 16 apr 2020 @ 08:00
  • 13741 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Marketing

Felice Uiterwijk is marketingmanager bij Fairtrade Original: ‘Videobellen is inmiddels helemaal ingeburgerd, binnen en buiten onze organisatie.’

Welk programma gebruiken jullie voor jullie videovergaderingen?
Wij zijn recent gestart met het gebruik van Teams en het thuiswerken heeft dat in een stroomversnelling gebracht. We werken nu dus heel veel in Teams, ook voor het videobellen. En daarnaast gebruik ik, afhankelijk van de samenstelling van de meeting, ook regelmatig Zoom. Daar kun je gemakkelijk meer mensen in beeld zien.

Heb je je werkplek moeten aanpassen?
Nee, ik heb thuis gelukkig een goede werkplek. Met laptop of via mobiel werkt het videobellen daar prima. Zo nu en dan loopt er wel eens iemand in beeld, maar ja, dat hoort er ook bij in deze tijd met de kids thuis 😊.

Wat is het belangrijkste verschil met fysiek vergaderen?
Ik vind het moeilijk om het precies te vatten, maar het is wel anders als je voor langere tijd alleen contact hebt via het scherm. De nuances ontbreken soms. Verder mis ik het om soms even bij iemand langs te lopen om kort iets af te stemmen. Dat doe je nu dan toch sneller via de mail. Om die reden plannen we nu ook regelmatig een call zonder echt inhoudelijk doel, maar gewoon om even bij te praten. En de ‘video-vrijmibo’ met ‘bring your own drink & snack’ zie ik ook overal om mee heen. Dat brengt deze bijzondere periode dan ook in positieve zin met zich mee.

Kun je als marketeer makkelijk schakelen met je team of andere afdelingen via video?
Je merkt dat iedereen zich in razend tempo heeft aangepast en het videobellen is inmiddels helemaal ingeburgerd binnen en buiten onze organisatie.

Zul je in het post-coronatijdperk vaker videovergaderen?
Ik denk het wel, al vind ik dat deze periode ons (of in ieder geval mij) er ook van bewust maakt hoe goed het soms ook werkt om face to face zaken af te stemmen.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Meest gelezen


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken