Redesign ZDF Moma door CapeRock

Redesign ZDF Moma door CapeRock
  • Design
  • 29 sep 2020 @ 14:08
  • 10044 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Geen tag

ZDF Morgenmagazine is sinds 1992 het ochtendnieuws- en informatieprogramma van het Duitse ZDF. CapeRock nam het redesign voor zijn rekening.

ZDF Moma trekt zo'n 4 miljoen kijkers. Naast het nieuws van de dag biedt ZDF Moma reportages en discussies uit de politiek, het bedrijfsleven, sport en cultuur. Media-ontwerpbureau CapeRock ontwikkelde het redesign met de focus op de zonsopgang als. Marco-Paul de Jeu, strategy director & partner van CapeRock: ‘De "o" in Moma toont de vorm van een rijzende zon. Logo, typografie, vormen, kleuren en motion design in combinatie met de studio-elementen zorgen voor een prettige, vroege ochtendsfeer die uitnodigt om met dit nieuwsprogramma de dag te beginnen. Het ontwerp navigeert de kijker naar de verschillende nieuwsberichten, die worden gepresenteerd en afgespeeld op de verschillende (touchscreens) schermen en monitoren in de studio.’
 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken