Brand Design Podcast 2: Mark de Greeff van Dutch Design Foundation

Brand Design Podcast 2: Mark de Greeff van Dutch Design Foundation
  • Design
  • 2 jul 2021 @ 08:00
  • 18550 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Podcast

In de serie Brand Design Podcasts gaat Roel Stavorinus in gesprek met marketeers én ontwerpers over het vormen en vormgeven van merken. In deze editie Mark de Greeff van Dutch Design Foundation, de organisator van de Dutch Design Week.

Stavorinus: ‘Mark de Greeff is CMO van Dutch Design Foundation, de organisatie achter Dutch Design Week. Als er één plek is in Nederland, waar marketing en design samenkomen, dan is het hier wel.’

Sneak prelisten Brand Design Podcast 2: Mark de Greeff van Dutch Design Foundation

  • Marketing gaat te vaak over spiegeltjes en kraaltjes en over bereik, maar marketing is kneiterhard werken met een goede strategie. En als je dat maar volhoudt dan kun je daar goede resultaten mee behalen.
  • De Dutch Design Week is qua economische impact het grootste evenement van Eindhoven.
  • Het belangrijkste doel van DDW is het tot stand brengen van een goede match tussen ontwerpers en bezoekers.
  • DDW presenteert dit jaar een nieuwe visuele identiteit, ontworpen door Thonik en geïmplementeerd door Thonik, Johan Moorman en Yorit Kluitman en Verve (online).
  • Ontwerp is de life line van alles wat DDW doet en daarmee sta je ook altijd in de spotlight en wordt er veelvuldig gereageerd op alles wat je doet.
  • DDW wordt gemaakt door een klein team van gelijkgestemden met een heel duidelijk doel voor ogen en een enorme drive om het festival te laten slagen.

De serie podcasts focust op de bijzondere band tussen marketing en design. De vragen die elke editie aan bod komen zijn:
►Wat doen zij om design voor hun merk te laten werken?
►Hoe weten zij dat de investering in design ook echt iets oplevert?
►Hoe werken ontwerpers en marketeers met elkaar samen?
Brand Design Podcast is een initiatief van Roel Stavorinus RM. Stavorinus is naast zelfstandig merk- en designstrateeg ook eigenaar van Melvin Day | strategiepartner voor organisaties en creatieve bureaus en voorzitter van de Nima Brand Design Community. De podcast wordt mede mogelijk gemaakt door Roland Geelen en publicatiepartner MarketingTribune. De illustratie is van de hand van Rob en Robin. De podcast met De Greeff is opgenomen op 2 juni 2021.

 

Luister ook eens naar deze podcasts:

Brand Design Podcast 1: Michel Krechting van Yepp
 

 




 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken