Guinness-bier zet in op Congolese cult
- Food-en-retail
- 15 jan 2014 @ 09:15
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - AwardsMarketing
- 15 jan 2014 @ 09:15
- Redactie Food en Retail
Na een roemruchte uiting met een rolstoelbasketballer, zet het Ierse biermerk Guinness nu een volgende stap in haar legendarische campagnes. Daarvoor wordt de spotlight gericht op een nieuwe trend in Congo: die van heren -en dames- die zich uitermate, we kunnen wel zeggen extreem goed kleden. Het zijn de zogenaamde 'Sapeurs'. En daar hoort een pikzwart biertje bij of eigenlijk een 'ruby red'-biertje, wat door Guinness zelf bevestigd wordt.
De Sapeurs, die overdag gewone banen hebben, komen na het werk 's avonds in Brazzaville samen. 'Door hun attitude demonstreren deze mensen dat je onder welke omstandigheden dan ook, je altijd kan kiezen wie je bent', licht Guinness cmo voor West Europa Stephen O'Kelly toe. 's Avonds drinken de smaakvolle Afrikanen Guinness, een bier van hoge gisting, met een alcoholpercentage van 8%. Hiervoor scoorde zijn team al met de emotionele rolstoel-film, waarbij veel dijenkets-commercials van de concurrentie mager afsteken. De naam van de nieuwe 'Sapeurs'-commercial is gebaseerd op Franse slang voor 'stijlvol gekleden'.
Primeur
Het Londense bureau AMV BBDO maakte de film, waarvan binnenkort ook een docu volgt via de corporate site Guinness.com. Het Ierse biermerk sleepte eerder talloze prijzen in de wacht met de campagne 'Not everything in black and white makes sense', waarvan deze van bureau O&M overigens nooit is uitgezonden. Hieronder als eerste in Nederland te zien de nieuwste Guinness film, het doorsturen waard. Guinness wordt tegenwoordig in verschillende varianten in 51 landen gebrouwen en het wordt in 150 landen verkocht. (PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- marketing
- creatie
- Guinness
- zwart
- Not everything in black and white makes sense
- wit
- Congo
- Ierland
- drank
- bier
- O&M
- film
- Sapeurs
- stout
- AMV BBDO
- campagne
- Dublin
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Aldi start 'Waar liggen de eieren'
- Xenos en Sanny Verhoeven lanceren feelgoodcollectie: 'Happy at...
- Gall & Gall lanceert rosé Bisous van Bas & Nicolette
- Rituals lanceert eerste 'airport Mind Oasis' op Schiphol
- Hema lanceert campagne Het Thuistoilet tegen wc-tekort op...
- Marit van Egmond deelt Albert Heijns succesfactoren met McKinsey
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Let It Rib viert spareribs zonder gene18-04-2025
- [onderzoek] Pasen: Chocola blijft... 18-04-2025
- Retailmedia: La Place lanceert app... 18-04-2025
- Waarom chocolade met Pasen meer is... 17-04-2025
- 'Broodjes van Sam en Joris'... 17-04-2025
- Primark leert jongeren naaien17-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management