Guinness-bier zet in op Congolese cult
- Food-en-retail
- 15 jan 2014 @ 09:15
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - AwardsMarketing
- 15 jan 2014 @ 09:15
- Redactie Food en Retail
Na een roemruchte uiting met een rolstoelbasketballer, zet het Ierse biermerk Guinness nu een volgende stap in haar legendarische campagnes. Daarvoor wordt de spotlight gericht op een nieuwe trend in Congo: die van heren -en dames- die zich uitermate, we kunnen wel zeggen extreem goed kleden. Het zijn de zogenaamde 'Sapeurs'. En daar hoort een pikzwart biertje bij of eigenlijk een 'ruby red'-biertje, wat door Guinness zelf bevestigd wordt.
De Sapeurs, die overdag gewone banen hebben, komen na het werk 's avonds in Brazzaville samen. 'Door hun attitude demonstreren deze mensen dat je onder welke omstandigheden dan ook, je altijd kan kiezen wie je bent', licht Guinness cmo voor West Europa Stephen O'Kelly toe. 's Avonds drinken de smaakvolle Afrikanen Guinness, een bier van hoge gisting, met een alcoholpercentage van 8%. Hiervoor scoorde zijn team al met de emotionele rolstoel-film, waarbij veel dijenkets-commercials van de concurrentie mager afsteken. De naam van de nieuwe 'Sapeurs'-commercial is gebaseerd op Franse slang voor 'stijlvol gekleden'.
Primeur
Het Londense bureau AMV BBDO maakte de film, waarvan binnenkort ook een docu volgt via de corporate site Guinness.com. Het Ierse biermerk sleepte eerder talloze prijzen in de wacht met de campagne 'Not everything in black and white makes sense', waarvan deze van bureau O&M overigens nooit is uitgezonden. Hieronder als eerste in Nederland te zien de nieuwste Guinness film, het doorsturen waard. Guinness wordt tegenwoordig in verschillende varianten in 51 landen gebrouwen en het wordt in 150 landen verkocht. (PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- creatie
- O&M
- Sapeurs
- Not everything in black and white makes sense
- marketing
- Dublin
- campagne
- stout
- Guinness
- drank
- Congo
- AMV BBDO
- zwart
- film
- bier
- wit
- Ierland
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- ACM waarschuwt: winkeliers moeten... 10-07-2025
- Doritos Loaded lanceert speciale... 10-07-2025
- Directeur Marketing Jorieke de Vries... 10-07-2025
- Dorothée Vanderbroeck van Libresse... 10-07-2025
- Secret Sales neemt Vroom & Dreesmann... 09-07-2025
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en... 08-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers