Coolblue introduceert fijnmazig netwerk 'MiniMagazijnen' bij klanten thuis voor supersnelle levering
- Food-en-retail
- 30 mrt 2016 @ 15:51
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - WinkelenMarketing
- 30 mrt 2016 @ 15:51
- Redactie Food en Retail
Een superslim distributie-idee: Coolblue roept klanten op zich aan te melden als MiniMagazijn-houder. Hiermee wil de online retailer door het hele land 'Vandaag besteld, binnen 30 minuten af te halen' kunnen aanbieden. De ambitie is om voor het eind van dit jaar in achtduizend wijken een Coolblue MiniMagazijn te hebben. [update] Het betrokken PR-bureau meldt dat dit een 1 april grap is.
In combinatie met CoolblueBezorgt krijgen Coolblue-klanten met Coolblue MiniMagazijn steeds meer controle over de manier waarop en wanneer ze hun bestelling willen ontvangen. Daarnaast geeft het Coolblue de mogelijkheid om producten nóg sneller bij de consument te krijgen.
'Bij Coolblue geloven we in stapjes. Vandaag zijn er al 150 MiniMagazijnen. Eind dit jaar moeten het er maar liefst achtduizend zijn, zodat iedere buurt van Nederland z'n eigen Coolblue MiniMagazijn heeft', aldus directeur Pieter Zwart. Via CoolblueMiniMagazijn.nl en CoolblueMiniMagazijn.be kunnen geïnteresseerden hun huis als magazijn aanmelden, meldt Coolblue. (PvWK)
Over Coolblue
Coolblue is de snelgroeiende onderneming achter meer dan 300 webshops en 7 fysieke winkels in Rotterdam, Amsterdam, Eindhoven, Groningen, Utrecht, Antwerpen en Lochristi. Via specialisten als TVstore.nl en Laptopshop.nl verkoopt het bedrijf consumentenelektronica op internet. Coolblue voegde onlangs webshops op het gebied van koken, verlichting, fitness speelgoed en outdoor toe. In 2015 behaalde het een omzet van 555 miljoen euro en is daarmee één van de grootste webwinkels van de Benelux. Zowel in 2009, 2010, 2011, 2012, 2013 , 2014 als 2015 won het bedrijf prijzen als Beste Webwinkel in de Thuiswinkel.org en BeCommerce Awards.
[update 31/3/'16] Tamara Vlootman, van het RotterdamseCooPR, meldt dat dit door haar bureau verstuurde bericht een 1 april-grap is.
Foto: voorbeeld van Coolblue MiniMagazijn
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Amsterdam
- slim
- Rotterdam
- MiniMagazijn
- snelgroeiend
- distributie
- afhaal
- Coolblue
- webshops
- Zwart
- fysieke winkels
- CoolblueMiniMagazijn.nl
- Groningen
- Eindhoven
- CoolblueMiniMagazijn.be
- klant
- thuis
- Coolblue
- snelheid
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en... 11-07-2025
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees... 11-07-2025
- Louise Picquet van Kellanova:... 11-07-2025
- Snackmerk Rewind onthult maïschips... 10-07-2025
- ACM waarschuwt: winkeliers moeten... 10-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers