Oud-directeuren Uniekaas richten Best Cheese Holland op
- Food-en-retail
- 13 okt 2017 @ 16:32
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - MarketingFood
- 13 okt 2017 @ 16:32
- Redactie Food en Retail
Na de recente verkoop van Uniekaas aan DOC, hebben oud-directeuren van Uniekaas Willem Jan Rote en Paul Wilde een nieuw bedrijf binnen de kaasmarkt opgericht: 'Best Cheese Holland'. Best Cheese zal zich volgens de heren richten op kwalitatieve en innovatieve kaasspecialiteiten en -concepten. De reeds bekende merken Parrano en Tjiezi vormen de basis van het nieuwe bedrijf. Daarnaast vallen ‘De Goudse Waag’ (Gouda) en Coach Farm USA (Hudson Valley, NY USA) ook onder hun vlag.
Splitsing voor meer focus
'Door de verkoop van Uniekaas zijn wij in staat ons meer te focussen op innovatieve en concepten die waarden toevoegen binnen kaas en zuivel', aldus Rote. Naast de ontwikkeling en productie van het huidige portfolio en nieuwe concepten, is kwaliteit de belangrijkste pijler. Theo Knops van de afdeling Quality/R&D bij Best Cheese ziet steeds meer vervlakking van smaken in de markt: 'Optimale smaakbeleving is daarom noodzakelijk om de consument perfect te bedienen.'
Wereldwijde kansen
'We bieden onze klanten een relevant en innovatief portfolio en creëren zo extra waarde . Met een nieuw internationaal sales team hebben we alle ervaring in huis om dit optimaal in te vullen', zegt Paul Wilde over de commerciële focus van Best Cheese Holland. De focus voor het merk Parrano ligt in Nederland en USA, waarbij Tjiezi volgens Wilde met name in Europa en Azië haar sterke positie wil uitbreiden.
Verrijkt de smaken van je dag
Bij een nieuw merk hoort een nieuw logo en identiteit. Maarten Jumelet, de marketingmanager van Best Cheese Holland, reageert: 'Het nieuwe logo symboliseert het perfectionisme waar Best Cheese voor staat. Best Cheese Holland verrijkt de smaken van je dag, of het nu gaat om een snack voor tussendoor, een borrelkaas of een toevoeging aan een lekker gerecht.'
Naast de traditionele retail zal Best Cheese zich ook richten op verschillende out-of-home kanalen, zoals Horeca en Leisure, aldus Jumelet.
(PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing