Food-influencer Hiske Versprille van Het Parool naar Volkskrant

Food-influencer Hiske Versprille van Het Parool naar Volkskrant
  • Food-en-retail
  • 9 apr 2018 @ 11:58
  • 11986 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • PersonaliaFoodMarketing

Food-influencer en culinair journaliste Hiske Versprille van Het Parool gaat naar de Volkskrant. Daarmee verlegt ze haar werkterrein van Amsterdam naar geheel Nederland.

Na haar studie Wijsbegeerte aan de UvA werkte ze drie jaar als fulltime kok in verschillende restaurants. In 2011 begon ze bij Het Parool als algemeen verslaggever met speciale aandacht voor zaken rond food en voeding. Aansluitend volgde zij wijlen culinair criticus Johannes van Dam op bij deze stadskrant uuit het portfolio van de Persgroep.  Ze zal bij de Volkskrant nationale restaurantrecensies gaan schrijven, ontdekte online vakmedium Foodlog (2/4/'18). Desgevraagd bevestigde Versprille het nieuws.

Prestigieuze prijs
Haar doorbrak was de onthulling dat het beroemde biefstukrestaurant Piet de Leeuw in Amsterdam geen rund maar (goedkoper) paard als biefstuk serveert. Versprille bewees het gerucht door een eenvoudige DNA-test en won daarmee De Tegel, een prestigieuze journalistieke prijs. De jury van De Tegel roemde Versprille voor haar presentatie van 'stadsnieuws met landelijke allure'. Intussen kan ze horeca-reputaties en foodmerken maken en breken, vooral door haar gedetailleerde en zorgvuldige foodkennis. Ze stapt medio 2018 over.
(bron: Foodlog)

 Fotocredit: Eenvandaag, Avro Tros


Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken