Food-influencer Hiske Versprille van Het Parool naar Volkskrant
- Food-en-retail
- 9 apr 2018 @ 11:58
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - PersonaliaFoodMarketing
- 9 apr 2018 @ 11:58
- Peter van Woensel Kooy
Food-influencer en culinair journaliste Hiske Versprille van Het Parool gaat naar de Volkskrant. Daarmee verlegt ze haar werkterrein van Amsterdam naar geheel Nederland.
Na haar studie Wijsbegeerte aan de UvA werkte ze drie jaar als fulltime kok in verschillende restaurants. In 2011 begon ze bij Het Parool als algemeen verslaggever met speciale aandacht voor zaken rond food en voeding. Aansluitend volgde zij wijlen culinair criticus Johannes van Dam op bij deze stadskrant uuit het portfolio van de Persgroep. Ze zal bij de Volkskrant nationale restaurantrecensies gaan schrijven, ontdekte online vakmedium Foodlog (2/4/'18). Desgevraagd bevestigde Versprille het nieuws.
Prestigieuze prijs
Haar doorbrak was de onthulling dat het beroemde biefstukrestaurant Piet de Leeuw in Amsterdam geen rund maar (goedkoper) paard als biefstuk serveert. Versprille bewees het gerucht door een eenvoudige DNA-test en won daarmee De Tegel, een prestigieuze journalistieke prijs. De jury van De Tegel roemde Versprille voor haar presentatie van 'stadsnieuws met landelijke allure'. Intussen kan ze horeca-reputaties en foodmerken maken en breken, vooral door haar gedetailleerde en zorgvuldige foodkennis. Ze stapt medio 2018 over.
(bron: Foodlog)
Fotocredit: Eenvandaag, Avro Tros
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- fulltime kok
- Piet de Leeuw
- aandacht
- food
- Volkskrant
- transfer
- restaurant
- De tegel
- stadskrant
- paard
- Het Parool
- storytelling
- criticus
- voeding
- Johannes van Dam
- journalist
- portfolio
- Hiske Versprille
- Persgroep
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Consumenten beschuldigen Lay's van krimpflatie - foodmerk...
- Albert Heijn introduceert hamstergezin
- Jumbo lanceert 'De lekkerste bakkerij van Nederland'
- Lidl introduceert Supersupplementen om groente te promoten
- Zachtfruitcampagne ‘Een handje zomer’ richt zich op jonge...
- Driehoek is het nieuwe vierkant: Verkade vernieuwt chocoladereep
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- [marketeer 226] Jasper Spaargaren -... 13-06-2025
- Nationaal Jenevermuseum Schiedam en... 11-06-2025
- Bakker Bart speelt in op knorrende... 10-06-2025
- Aldi verleidt pubers met versaanbod10-06-2025
- Jumbo lanceert 'De lekkerste... 05-06-2025
- [onderzoek] Consument kiest vaak... 05-06-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation