ABN Amro komt met pin-ring
- Food-en-retail
- 18 jan 2019 @ 08:56
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenInnovatie
- 18 jan 2019 @ 08:56
- Peter van Woensel Kooy
ABN Amro komt met de pin-ring: contactloos betalen met een vingerknip. Daarnaast biedt de bank na een pilotfase andere wearables aan. De ring is intussen getest en dit is het resultaat.
Een ring met een chip om contactloos te betalen (foto boven): makkelijker dan de pinpas en volgens de aanbieders veel leuker. De mens komt weer een stapje dichter bij de cyborg, aldus de De Volkskrant die de nieuwe ‘wearable’ van ABN Amro testte in de supermarkt, het café en de bioscoop. Bijna overal liep het gesmeerd. Bekijk hier het resultaat.
Revolutie op de betaalmarkt
Alleen bepaalde wearables die u hier vindt kan de bank koppelen aan een ABN Amro-betaalrekening. Deze wearables voldoen aan de certificering eisen van Mastercard voor betrouwbare en veilige betalingen. Hier staat meer info over hoe de ABN wearables te activeren zijn. Een digitale betaalchip in een wearable kost bij deze bank € 0,50 per maand. Intussen daalt het contante betalingsverkeer in Nederland en worden nieuwe contactloze betaalsystemen ingevoerd zoals via de ABN wearables, Apple iWatches en AH tap and go-cards.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- betalingen
- wearables
- Apple
- betaalrekening
- activeren
- ABN wearable
- certificering
- info
- € 0
- Mastercard
- betalingsverkeer
- ABN
- contant
- pin ring
- wearables
- 50
- eisen
- Nederland
- ABN Amro
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- 'Actionkiller' Die Grenze opent in Amsterdam
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra kersteer kerst
- Limited Heineken-fles bij start feestmaand
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go food wint gemak van...
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Fritz-kola start bewustwordingscampagne tegen overconsumptie
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van... 09-12-2025
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds:... 08-12-2025
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra... 06-12-2025
- Limited Heineken-fles bij start... 04-12-2025
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go... 04-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




