ABN Amro komt met pin-ring

ABN Amro komt met pin-ring
  • Food-en-retail
  • 18 jan 2019 @ 08:56
  • 10773 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenInnovatie

ABN Amro komt met de pin-ring: contactloos betalen met een vingerknip. Daarnaast biedt de bank na een pilotfase andere wearables aan. De ring is intussen getest en dit is het resultaat.

Een ring met een chip om contactloos te betalen (foto boven): makkelijker dan de pinpas en volgens de aanbieders veel leuker. De mens komt weer een stapje dichter bij de cyborg, aldus de De Volkskrant die de nieuwe ‘wearable’ van ABN Amro testte in de supermarkt, het café en de bioscoop. Bijna overal liep het gesmeerd. Bekijk hier het resultaat.

Revolutie op de betaalmarkt
Alleen bepaalde wearables die u hier vindt kan de bank koppelen aan een ABN Amro-betaalrekening. Deze wearables voldoen aan de certificering eisen van Mastercard voor betrouwbare en veilige betalingen. Hier staat meer info over hoe de ABN wearables te activeren zijn. Een digitale betaalchip in een wearable kost bij deze bank € 0,50 per maand. Intussen daalt het contante betalingsverkeer in Nederland en worden nieuwe contactloze betaalsystemen ingevoerd zoals via de ABN wearables, Apple iWatches en AH tap and go-cards.
(PvWK)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken