Budweiser daagt Heineken uit op thuismarkt
- Food-en-retail
- 22 jul 2019 @ 13:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 22 jul 2019 @ 13:30
- Peter van Woensel Kooy
Budweiser betreedt de thuismarkt van Heineken Nederland . Het bekende Amerikaanse biermerk richt zich op Millenials: jong volwassenen van achttien tot 35 jaar in de Randstad.
Volgens de brouwer zelf gaat het in merkwaarde om 'het grootste biermerk van de planeet.' Volgens Bud-directeur Nicolas Bartholomeeusen van AB InBev Nederland is dat een goede garantie dat het merk ook bij Nederlandse bierdrinkers in de smaak zal vallen. Onder AB InBev vallen ook merken als Jupiler, Leffe, Dommelsch, Hertog Jan en Corona die al in ruime mate op de Nederlandse markt zijn. 'Bud is anders', stelt Bartholomeeusen op Business Insider, 'Hertog Jan drink je thuis wanneer je er echt voor gaat zitten om goed te genieten. Bud is meer bedoeld voor borrels na het werk en festivals. Hierbij richt Bud zich voornamelijk op de doelgroep van achttien tot 35 jaar, in de Randstad. 'Het merk is met haar unieke smaak en positionering een toevoeging op het bestaande portfolio van Bierbrouwerij AB InBev', aldus de brouwerij.
De brouwerij van het biermerk, dat ook bekend is van veel bekroonde commercials in Cannes (zie voorbeeld hieronder in de reeks 'Wazzup'), heeft uitgebreid consumentenonderzoek gedaan. Daaruit bleek dat Nederlanders goed op Bud reageerden. 'We zien dat hier vanuit de markt een grote behoefte aan is', zegt Bartholomeeusen.
Het bier dat volgens Bartholomeeusen het beste te omschrijven als 'zacht, doordrinkbaar en minder bitter', wordt eerst gelanceerd in de horeca. Vanaf het najaar 2019 zal het ook in het retailkanaal verkrijgbaar zijn. Tot nu toe was Bud beperkt in Nederland te vinden, omdat slechts één groothandel het in zijn assortiment had. Ook bierspeciaalzaken verkopen al Bud.
(PvWK)
Over Bierbrouwerij AB InBev
'Bierbrouwerij AB InBev is onderdeel van het beursgenoteerde AB InBev, de wereldwijde marktleider in de biermarkt. AB InBev is met ruim 400 merken en 180.000 medewerkers in meer dan 100 landen actief. Budweiser is het meest waardevolle biermerk ter wereld. Andere beroemde wereldwijde merken van AB InBev zijn Bud Light, Corona en Stella Artois. In Nederland is Bierbrouwerij AB InBev onder meer bekend van merken als Jupiler, Leffe, Dommelsch, Hertog Jan en Corona.'
(bron: AB InBev)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees van Dorp - founders Instama
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Bol lanceert online én fysieke... 16-07-2025
- Campina serveert ontbijt op Lowlands... 15-07-2025
- Balr failliet - focus verschuift... 14-07-2025
- Heinz lanceert Europese campagne... 14-07-2025
- Consument wacht op last-minute... 14-07-2025
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers