Etos koopt het online gezondheidsplatform Solvo

Etos koopt het online gezondheidsplatform Solvo
  • Food-en-retail
  • 8 okt 2019 @ 15:37
  • 8919 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenOvernameMarketing

Drogisterij-retailer Etos koopt het online gezondheidsplatform Solvo, dat onder meer bekend is van de sites Dokterdokter.nl en Gezondheidsplein.nl. Zo wordt de Etos-distributie en -onlinebereik fors vergroot.

Solvo had in 2017 een balanstotaal van 1,4 miljoen euro en heeft vijftien medewerkers in dienst. Sites van het platform worden per maand zes miljoen keer geraadpleegd, meldt Nu. Aan het Financieele Dagblad vertelt Etos-ceo Saskia Egas Reparaz dat het bedrijf de doelgroep zo verder wil uitbreiden. 'Nederlanders raadplegen voor veel kwalen en klachten het internet, meer dan het Europees gemiddelde. Daarom wil Etos als onderdeel van de strategie niet alleen in de winkel, maar ook online meer advies gaan geven. Daarbij worden naast adviezen van dokters en deskundigen ook producten van de drogist aangeraden. Door in kaart te brengen waar mensen op de sites naar zoeken, kan Etos bovendien slim inkopen', stelt Egas Reparaz.

Doorverwijs-diensten
Wanneer er veel op hooikoortsklachten wordt gezocht, kan de winkelketen bijvoorbeeld extra antihistamine inslaan, een anti-hooikoortsmiddel. Doorverwijzen naar specialisten behoort ook tot de mogelijkheden.
(PvWK, bronnen: Nu en FD)

.

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken