Etos koopt het online gezondheidsplatform Solvo
- Food-en-retail
- 8 okt 2019 @ 15:37
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenOvernameMarketing
- 8 okt 2019 @ 15:37
- Peter van Woensel Kooy
Drogisterij-retailer Etos koopt het online gezondheidsplatform Solvo, dat onder meer bekend is van de sites Dokterdokter.nl en Gezondheidsplein.nl. Zo wordt de Etos-distributie en -onlinebereik fors vergroot.
Solvo had in 2017 een balanstotaal van 1,4 miljoen euro en heeft vijftien medewerkers in dienst. Sites van het platform worden per maand zes miljoen keer geraadpleegd, meldt Nu. Aan het Financieele Dagblad vertelt Etos-ceo Saskia Egas Reparaz dat het bedrijf de doelgroep zo verder wil uitbreiden. 'Nederlanders raadplegen voor veel kwalen en klachten het internet, meer dan het Europees gemiddelde. Daarom wil Etos als onderdeel van de strategie niet alleen in de winkel, maar ook online meer advies gaan geven. Daarbij worden naast adviezen van dokters en deskundigen ook producten van de drogist aangeraden. Door in kaart te brengen waar mensen op de sites naar zoeken, kan Etos bovendien slim inkopen', stelt Egas Reparaz.
Doorverwijs-diensten
Wanneer er veel op hooikoortsklachten wordt gezocht, kan de winkelketen bijvoorbeeld extra antihistamine inslaan, een anti-hooikoortsmiddel. Doorverwijzen naar specialisten behoort ook tot de mogelijkheden.
(PvWK, bronnen: Nu en FD)
.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Etos
- klachten
- drogist
- bedrijf
- Saskia Egas Reparaz
- Etos-ceo
- nternet
- gemiddelde
- Europa
- kwalen
- raadplegen
- Solvo
- doelgroep
- marketing
- retail
- Nederland
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers