[interview] Butlon wil in 2021 rond de 100.000 bestellingen verwerken
- Food-en-retail
- 15 dec 2020 @ 08:23
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Winkelen
- 15 dec 2020 @ 08:23
- Peter van Woensel Kooy
Butlon is food-intermediair en fungeert als bemiddelaar tussen klanten en het restaurant waar je je eten bestelt. Nieuw is het supermarkt-assortiment dat nu ook aan huis geleverd wordt. Wij spreken de enthousiaste uitdager van Picnic.
Via Butlon kun je al een tijdje online eten bestellen, sinds kort is het merk echter uitgebreid met 'Butlon Supermarkt'. Alessio Pinna is de eigenaar van Butlon en hij is erg blij met de reacties die hij tot nu toe heeft ontvangen. 'We wilden eigenlijk pas eind dit jaar met de online supermarkt beginnen, maar door de coronacrisis hebben we het plan naar voren geschoven.' Pinna is tevens oprichter van Butlon.com. MarketingTribune stelt Pinna vijf korte vragen over zijn opvallend ambitieuze bezorgdienst uit Enschede.
1. Kunt u iets vertellen over Butlon? Van wie is het initiatief en sinds wanneer?
'Butlon is begonnen als maaltijdbezorgplatform en heeft in samenwerking met een grote horeca groothandel veel restaurants aangesloten. In de coronatijd is Butlon Boodschappen ontstaan met de gedachte de producten die wij leveren aan de horeca ook leveren aan de consument met super scherpe prijzen. Dit bleek een groot succes te zijn.'
2. Bezorgt u landelijk? Welk assortiment?
'Wij bezorgen landelijk en voeren ongeveer 1200 producten in ons assortiment.
Dit is een combinatie van wat grotere verpakkingen en standaard boodschappen maar altijd tegen de scherpste prijs.'
3. Wat is de ambitie? Picnic verslaan?
'In 2021 eerst 100.000 bestellingen verwerken en dan stellen we een nieuwe doel vast.'
4. Hoe doet u aan marketing? Aan klantenwerving?
'We hebben een grote marketingmix aan kanalen die wij inzetten. Hierbij moet je denken aan de grote kanalen als Facebook, Instagram, Google et cetera maar ook gerichte guerrilla-acties.'
5. Waarin is Butlon uniek?
'De combinatie van ons assortiment en super scherpe prijzen.'
Meer info: www.butlon.com
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- bemiddelaar
- Picnic
- food-intermediair
- enthousiast
- restaurant
- uitdager
- supermarkt-assortiment dat nu ook aan huis
- Alessio Pinna
- klanten
- Butlon
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en... 11-07-2025
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees... 11-07-2025
- Louise Picquet van Kellanova:... 11-07-2025
- Snackmerk Rewind onthult maïschips... 10-07-2025
- ACM waarschuwt: winkeliers moeten... 10-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers