[interview] Butlon wil in 2021 rond de 100.000 bestellingen verwerken
- Food-en-retail
- 15 dec 2020 @ 08:23
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Winkelen
- 15 dec 2020 @ 08:23
- Peter van Woensel Kooy
Butlon is food-intermediair en fungeert als bemiddelaar tussen klanten en het restaurant waar je je eten bestelt. Nieuw is het supermarkt-assortiment dat nu ook aan huis geleverd wordt. Wij spreken de enthousiaste uitdager van Picnic.
Via Butlon kun je al een tijdje online eten bestellen, sinds kort is het merk echter uitgebreid met 'Butlon Supermarkt'. Alessio Pinna is de eigenaar van Butlon en hij is erg blij met de reacties die hij tot nu toe heeft ontvangen. 'We wilden eigenlijk pas eind dit jaar met de online supermarkt beginnen, maar door de coronacrisis hebben we het plan naar voren geschoven.' Pinna is tevens oprichter van Butlon.com. MarketingTribune stelt Pinna vijf korte vragen over zijn opvallend ambitieuze bezorgdienst uit Enschede.
1. Kunt u iets vertellen over Butlon? Van wie is het initiatief en sinds wanneer?
'Butlon is begonnen als maaltijdbezorgplatform en heeft in samenwerking met een grote horeca groothandel veel restaurants aangesloten. In de coronatijd is Butlon Boodschappen ontstaan met de gedachte de producten die wij leveren aan de horeca ook leveren aan de consument met super scherpe prijzen. Dit bleek een groot succes te zijn.'
2. Bezorgt u landelijk? Welk assortiment?
'Wij bezorgen landelijk en voeren ongeveer 1200 producten in ons assortiment.
Dit is een combinatie van wat grotere verpakkingen en standaard boodschappen maar altijd tegen de scherpste prijs.'
3. Wat is de ambitie? Picnic verslaan?
'In 2021 eerst 100.000 bestellingen verwerken en dan stellen we een nieuwe doel vast.'
4. Hoe doet u aan marketing? Aan klantenwerving?
'We hebben een grote marketingmix aan kanalen die wij inzetten. Hierbij moet je denken aan de grote kanalen als Facebook, Instagram, Google et cetera maar ook gerichte guerrilla-acties.'
5. Waarin is Butlon uniek?
'De combinatie van ons assortiment en super scherpe prijzen.'
Meer info: www.butlon.com
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- food-intermediair
- supermarkt-assortiment dat nu ook aan huis
- klanten
- Butlon
- bemiddelaar
- Picnic
- enthousiast
- restaurant
- uitdager
- Alessio Pinna
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing