Winkelteams en kantoorpersoneel Rituals bezorgen zelf 50.000 pakketjes

Winkelteams en kantoorpersoneel Rituals bezorgen zelf 50.000 pakketjes
  • Food-en-retail
  • 24 dec 2020 @ 08:30
  • 22529 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • DistributieWinkelenMarketing

Alle Rituals-winkels zijn dicht in Nederland. Winkelteams en het hele kantoor gooien het nu over een andere boeg en bezorgen zelf 50.000 pakketjes bij vaste klanten thuis.

Om ervoor te zorgen dat klanten op tijd hun kerstcadeaus in huis hebben, lanceerde Rituals deze week al de Express Gift Service. Vanuit 80 winkels bezorgen fietskoeriers geselecteerde gift sets en andere cadeaus thuis. Klanten gaan daarvoor naar een speciale website. Wie geen haast heeft, wordt gevraagd via de gewone webshop te bestellen. Oprichter en ceo Raymond Cloosterman wil met de fietskoeriers 'het warme kerstgevoel bezorgen', meldde RetailTrends. Daar komen nu de eigen medewerkers van Rituals bij. Zij ondersteunen de distributie door persoonlijke levering van 50.000 pakketjes.

Winkelmedewerkers gaan en route
Het bezorgfilmpje van Rituals staat op de besloten appgroep van RetailRadar. Op de site is al te lezen dat bezorging voor 24 december 2020 astig wordt. Daarom springt nu het winkel- en kantoorpersoneel in. Veel retailmarketeers kampen met distributieproblemen, nu zoveel winkels in Nederland gedwongen gesloten zijn en post- en koeriersdiensten overbelast. Helpende handen vanuit de winkels kunnen dan verlichting brengen en zorgen dat klanten toch worden beleverd. Recent onthulde ceo Michiel Witteveen van Mirage Retail Group ceo al op MarketingTribune met de nieuwe 'Blokker Express'-service ook het personeel aan huis te laten bezorgen. Ook ICI Paris en Intertoys doen mee. De Bijenkorf is gestart met de bezorging van online bestellingen met de bakfiets. Thuisbezorgen door winkelpersoneel is de nieuwste retailtrend sinds de nieuwe lockdown.
(PvWK)


Rituals-pakketjes staan klaar voor persoonlijke distributie

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken