Salty Dog is terug van weggeweest
- Food-en-retail
- 20 mei 2021 @ 07:55
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingWinkelen
- 20 mei 2021 @ 07:55
- Peter van Woensel Kooy
Het populaire merk Salty Dog uit de jaren '80 en '90 is terug van weggeweest. De urban collectie voor mannen bestaat uit items met een stoere streetwear-stijl, zoals T-shirts en sweats.
Het populaire merk Salty Dog uit de jaren '80 en '90 is terug van weggeweest. De urban collectie voor mannen bestaat uit items met een stoere streetwear-stijl, zoals T-shirts en sweats. Geïnspireerd door de skate- en straatcultuur is de Salty Dog-collectie hét antwoord op de groeiende vraag naar casual- en streetwear in de kledingmarkt voor jonge mannen.
De collectie
Het merk Salty Dog is van oorsprong varsity geïnspireerd. Dat zie je ook terug in de nieuwe collectie. Het key item is dan ook een stoere bomberjack van sweatstof. Salty Dog gelooft in gedurfde statement prints, een grafisch kleurenpalet en een jonge no-nonsense attitude. Kleuren als zwart en wit zijn de basis, maar de signature prints geven de collectie een speels effect. Merklogo's en all-over-prints geven de items een herkenbare touch. De items uit de collectie zijn functioneel, altijd in beweging en ideaal te combineren op ieders eigen manier. Er zijn 20 items verkrijgbaar in de Salty Dog-collectie voor men. De prijzen variëren van € 25,- voor een T-shirt tot € 60,- voor het bomberjack, meldt het gereanimeerde merk tenslotte.
(PvWK)
Over Salty Dog
'Het van origine Amerikaanse label Salty Dog bestaat sinds 1971. Streetwear met hoge kwaliteit, trendbewuste collecties en met zorg samengestelde kledingstukken. De collecties van Salty Dog worden verkocht via de winkels van We Fashion, Wefashion.com en online partners (o.a. Wehkamp, Zalando en Bol.com).'
(bron: SD)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe Retail Media Commissie bevordert kennisdeling...
- Retail Media Day brengt nieuwe standaard aan het licht
- Albert Heijn lanceert Lekker Weekend met remake van Saturday...
- Kruidvat rolt DOOH-netwerk uit in 775 winkels
- Picnic start campagne met goedkoper Duits assortiment
- Bloomon en Fastned verrassen met bloemenkiosk
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- [marketeer 225] Reinout Koot -... 23-05-2025
- 100-jarig Remia maakt trip down... 22-05-2025
- Vivera lanceert nieuwe Signature... 21-05-2025
- Picnic start campagne met goedkoper... 20-05-2025
- Zeg hallo tegen 18 nieuwe verleidingen20-05-2025
- [onderzoek] Hiiper: Discount wint... 20-05-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management