Paardekooper Group neemt Van Dillewijn Group over
- Food-en-retail
- 9 jul 2021 @ 09:54
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingVerkoop
- 9 jul 2021 @ 09:54
- Peter van Woensel Kooy
Koninklijke Paardekooper Group, eigenaar van Paardekooper en Broekhof, versterkt haar positie in de sierteeltsector. Het familiebedrijf in verpakkingen neemt Van Dillewijn Group over, onder andere eigenaar van Dillewijn Zwapak.
De overname ligt ter goedkeuring bij de toezichthouder.
Koninklijke Paardekooper Group wordt 100% eigenaar en neemt alle aandelen over van de huidige eigenaren. Ook de recent overgenomen Alflora winkels zijn onderdeel van de deal, evenals de bedrijfsonderdelen Terra International, Vaselife International en Synpro Moulding. De onderdelen worden toegevoegd aan de horti-divisie van Paardekooper.
Paardekooper is een familiebedrijf met ruim 100 jaar historie en ervaring in verpakkingen en levert behalve verpakkingen voor de sierteeltsector ook aan retail, industry (food en non food), food service-klanten en de AGF-sector. Van Dillewijn Group bestaat 85 jaar en is van oorsprong een familiebedrijf. Ook zij leveren verpakkingen, bloemisterij-artikelen en decoratiematerialen voor de sierteeltsector. Beide bedrijven zijn internationale ondernemingen met vestigingen in diverse landen.
Johan van Hees ceo van Koninklijke Paardekooper Group: 'Door de overname versterken we onze positie als koploper in duurzame verpakkingen zowel nationaal als internationaal. De integratie levert diverse synergievoordelen op waarvan onze klanten profiteren. Door nauw samen te werken en pakketten te combineren zijn we nog slagvaardiger.'
Bij Van Dillewijn Group werken ruim 200 medewerkers. Mark de Krosse, ceo Van Dillewijn Group: 'In de huidige tijd is het noodzakelijk om je snel aan te kunnen passen. De transitie naar een duurzaam en toekombestendig bedrijf vergt een grote inspanning. Met Paardekooper ontstaat er volop ruimte en slagkracht om deze transitie in gang te zetten.'
De Autoriteit Consument & Markt moet de overname nog goedkeuren. De twee bedrijven verwachten de deal eind september 2021 te kunnen afronden.
(PvWK, historische foto: Paardekooper in 1919)
Over Koninklijke Paardekooper Group
'Paardekooper is dé autoriteit op het gebied van duurzame verpakkingsoplossingen. De afgelopen jaren is Koninklijke Paardekooper Group hard gegroeid door diverse overnames, waaronder van der Windt verpakkingen en in 2018 Broekhof. Er werken internationaal ongeveer 900 medewerkers bij de organisatie met een omzet van ruim 350 miljoen euro. Paardekooper levert verpakkingen aan bedrijven in foodservice, industrie, horti en AGF en is wereldwijd actief in meer dan 75 landen.'
(bron: KPG)
Over Van Dillewijn Group
'Van Dillewijn Group is al 85 jaar specialist op het gebied van verpakkingen, bloemisterij-artikelen en home-deco. De doelgroep is de hortisector. Het belangrijkste onderdeel is Dillewijn Zwapak gevestigd in Amstelveen. Ook bedrijven als Vaselife International en Alflora behoren tot de groep. Van Dillewijn Group heeft klanten in meer dan 70 landen en beschikt ook over eigen productiefaciliteiten. De jaaromzet bedraagt ruim 70 miljoen Euro en er werken ongeveer 200 mensen.'
(bron: VDG)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- onder andere eigenaar van Dillewijn Zwapak.
- Koninklijke Paardekooper Group
- versterkt haar positie in de sierteeltsector. Het familiebedrijf in verpakkingen neemt Van Dillewijn Group over
- eigenaar van Paardekooper en Broekhof
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- EasyToys en Kesbeke lanceren augurkvormige vibrator
- [marketeer 221] Lennart van Bolderick (Boldwool): 'De...
- Dr. Oetker lanceert exclusief 'niet-bestaand' evenement Club...
- Just Eat Takeaway gaat farmaceutische producten thuisbezorgen
- Ekoplaza uitgeroepen tot meest duurzame merk van Nederland
- Kruidvat stoot bol van troon als sterkste retailmerk
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Fatbike versus Pieper Bike:... 21-03-2025
- Doritos lanceert mixed reality... 21-03-2025
- Unilever verkoopt The Vegetarian... 20-03-2025
- Marit van Egmond vertrekt bij Albert... 20-03-2025
- EasyToys en Kesbeke lanceren... 20-03-2025
- Kesbeke winnaar FavorFlav Food Top... 20-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center