Aldi Nederland geeft Natuurlijk Wel-campagne duurzaamheids-twist
- Food-en-retail
- 15 sep 2021 @ 10:43
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenMarketing
- 15 sep 2021 @ 10:43
- Peter van Woensel Kooy
Vanaf vandaag communiceert retailketen Aldi in Nederland haar duurzaamheidsinitiatieven onder de vlag 'Aldi steeds duurzamer?! Natuurlijk wel.' De campagne is ontwikkeld met bureau Indie.
Het streven om alle vooroordelen rondom Aldi weg te nemen krijgt hiermee volgens de supermarkt een nieuwe twist. Aldi wil de klanten deelgenoot maken van wat de discounter allemaal doet en gaat doen om iedere dag steeds duurzamer te worden.
'Duurzaam en gezond leven, ook dat hoeft bij Aldi niet duur te zijn. Iedere dag maakt de supermarkt samen met de toeleveranciers stappen. Aldi steeds duurzamer?! Natuurlijk wel. is de vlag waaronder de discounter, op haar verschillende marketing-kanalen, gaat communiceren over thema’s zoals herkomst van artikelen, voedselverspilling en klimaat', stelt het merk.
Nienke van de Streek, Managing Director Marketing en Communicatie bij Aldi in Nederland: ‘Met onze Natuurlijk wel-campagne nemen we al ruim een jaar vooroordelen weg die bij de consument bestaan over Aldi. Ook op het gebied van duurzaamheid zijn er vooroordelen. Dat er bij een discounter niet meteen gedacht wordt aan verantwoorde boodschappen, gaan wij nu veranderen. We gaan onze klanten vertellen wat we voor mooie dingen doen en gaan doen op het gebied van duurzaamheid onder de herkenbare vlag Aldi steeds duurzamer?! Natuurlijk Wel.'
'Natuurlijk wel, Aldi'
In september 2020 lanceerde Aldi in Nederland de merkcampagne ‘Natuurlijk wel, Aldi’. Tot op de dag van vandaag geeft de discounter met deze campagne naar eigen zeggen antwoord op alles waarvan de consument nooit had gedacht dat dit mogelijk zou zijn bij Aldi. 'Het wegnemen van vooroordelen staat hierbij steeds centraal; lage prijzen en toch een verantwoord assortiment? Natuurlijk wel!' De campagne is ontwikkeld samen met bureau Indie.
Aldi vernieuwt en verduurzaamt
De afgelopen jaren heeft Aldi op allerlei vlakken geïnvesteerd om haar assortiment en winkels verder te verduurzamen. Zo dragen de Nederlandse groente, fruit en het dagverse zuivel het On the way to PlanetProof-logo en heeft Aldi een eigen plantenmerk, Kwekers Trots, wat topkwaliteit en verantwoorde productie garandeert. Ook is maar liefst 95% van Aldi’s verse varkensvlees met het Beter Leven-keurmerk gecertificeerd en eind dit jaar geldt dat voor bijna alle vleeswaren bij Aldi. In 2023 heeft ook alle verse kip het Beter Leven-keurmerk. Daarnaast werkt Aldi samen met leveranciers aan het verlagen van de klimaat-impact in de keten via het Science Based Targets Initiative en is Aldi superpartner van het Nationaal Schoolontbijt om gezond ontbijt voor alle kinderen in Nederland te stimuleren.
(PvWK)
Kijk voor meer duurzaamheidsinitiatieven van Aldi hier.
Het actievignet van Aldi, key visual uit de campagne
Over Aldi
'Aldi is de uitvinder van discount en heeft zo’n vijfhonderd winkels verspreid over heel Nederland. Deze winkels worden beheerd door acht regionale hoofdkantoren. Ruim 10.000 Aldi medewerkers vormen het kloppende hart van deze groeiende organisatie. Aldi heeft een zorgvuldig gekozen assortiment vers, houdbaar en non-food. De tak Aldi Nord is één van de meest toonaangevende internationale retailers. De discounter focust op de essentie en biedt zijn klanten in negen Europese landen betrouwbare en hoogwaardige producten tegen de laagst mogelijke prijs. De sleutel tot het aanhoudende succes van Aldi Nord Group zijn de meer dan 77.000 Aldi medewerkers in België, Denemarken, Frankrijk, Duitsland, Luxemburg, Nederland, Polen, Portugal en Spanje.'
(bron: Aldi)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Nienke van de Streek
- Aldi Nord
- Aldi
- beter
- Indie
- duurzaam
- retail
- Managing Director Marketing e
- Lode Schaeffer
- campagne
- Natuurlijk wel
- discount
- food
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov / Distrifood-rapport
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers