Aldi Nederland geeft Natuurlijk Wel-campagne duurzaamheids-twist

  • Food-en-retail
  • 15 sep 2021 @ 10:43
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenMarketing

Vanaf vandaag communiceert retailketen Aldi in Nederland haar duurzaamheidsinitiatieven onder de vlag 'Aldi steeds duurzamer?! Natuurlijk wel.' De campagne is ontwikkeld met bureau Indie.

Het streven om alle vooroordelen rondom Aldi weg te nemen krijgt hiermee volgens de supermarkt een nieuwe twist. Aldi wil de klanten deelgenoot maken van wat de discounter allemaal doet en gaat doen om iedere dag steeds duurzamer te worden.

'Duurzaam en gezond leven, ook dat hoeft bij Aldi niet duur te zijn. Iedere dag maakt de supermarkt samen met de toeleveranciers stappen. Aldi steeds duurzamer?! Natuurlijk wel. is de vlag waaronder de discounter, op haar verschillende marketing-kanalen, gaat communiceren over thema’s zoals herkomst van artikelen, voedselverspilling en klimaat', stelt het merk.

Nienke van de Streek, Managing Director Marketing en Communicatie bij Aldi in Nederland: ‘Met onze Natuurlijk wel-campagne nemen we al ruim een jaar vooroordelen weg die bij de consument bestaan over Aldi. Ook op het gebied van duurzaamheid zijn er vooroordelen. Dat er bij een discounter niet meteen gedacht wordt aan verantwoorde boodschappen, gaan wij nu veranderen. We gaan onze klanten vertellen wat we voor mooie dingen doen en gaan doen op het gebied van duurzaamheid onder de herkenbare vlag Aldi steeds duurzamer?! Natuurlijk Wel.'

'Natuurlijk wel, Aldi'
In september 2020 lanceerde Aldi in Nederland de merkcampagne ‘Natuurlijk wel, Aldi’. Tot op de dag van vandaag geeft de discounter met deze campagne naar eigen zeggen antwoord op alles waarvan de consument nooit had gedacht dat dit mogelijk zou zijn bij Aldi. 'Het wegnemen van vooroordelen staat hierbij steeds centraal; lage prijzen en toch een verantwoord assortiment? Natuurlijk wel!' De campagne is ontwikkeld samen met bureau Indie.

Aldi vernieuwt en verduurzaamt
De afgelopen jaren heeft Aldi op allerlei vlakken geïnvesteerd om haar assortiment en winkels verder te verduurzamen. Zo dragen de Nederlandse groente, fruit en het dagverse zuivel het On the way to PlanetProof-logo en heeft Aldi een eigen plantenmerk, Kwekers Trots, wat topkwaliteit en verantwoorde productie garandeert. Ook is maar liefst 95% van Aldi’s verse varkensvlees met het Beter Leven-keurmerk gecertificeerd en eind dit jaar geldt dat voor bijna alle vleeswaren bij Aldi. In 2023 heeft ook alle verse kip het Beter Leven-keurmerk. Daarnaast werkt Aldi samen met leveranciers aan het verlagen van de klimaat-impact in de keten via het Science Based Targets Initiative en is Aldi superpartner van het Nationaal Schoolontbijt om gezond ontbijt voor alle kinderen in Nederland te stimuleren.
(PvWK)

Kijk voor meer duurzaamheidsinitiatieven van Aldi hier.











Het actievignet van Aldi, key visual uit de campagne

Over Aldi
'Aldi is de uitvinder van discount en heeft zo’n vijfhonderd winkels verspreid over heel Nederland. Deze winkels worden beheerd door acht regionale hoofdkantoren. Ruim 10.000 Aldi medewerkers vormen het kloppende hart van deze groeiende organisatie. Aldi heeft een zorgvuldig gekozen assortiment vers, houdbaar en non-food. De tak Aldi Nord is één van de meest toonaangevende internationale retailers. De discounter focust op de essentie en biedt zijn klanten in negen Europese landen betrouwbare en hoogwaardige producten tegen de laagst mogelijke prijs. De sleutel tot het aanhoudende succes van Aldi Nord Group zijn de meer dan 77.000 Aldi medewerkers in België, Denemarken, Frankrijk, Duitsland, Luxemburg, Nederland, Polen, Portugal en Spanje.'



(bron: Aldi)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken