Boldking opent eerste fysieke winkel op het Rokin met Adyen

  • Food-en-retail
  • 6 dec 2021 @ 07:59
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenInnovatie

Scheermerk Boldking opent de deuren zijn eerste fysieke winkel op het Rokin in Amsterdam. De pop-up winkel ‘The Store’ is een samenwerking met Adyen en bevindt zich in het nieuwe kantoorpand van het betaalplatform.

De opening van de pop-up winkel gaat samen met de lancering van Boldking’s Grow Back Foundation, een stichting die zich richt op het bieden van gelijke kansen voor jonge mannen uit lagere sociaaleconomische klassen.

Samen met Boldking opent betaalplatform Adyen voor de tweede keer de pop-up winkel ‘The Store’ waarin zij samen met haar klanten de retailervaring van de toekomst tot leven brengt. Alle Boldking producten zijn beschikbaar in ‘The Store’ om te proberen, zo er is een ‘Change your shave bar’ om je scheermes van een ander merk in te ruilen voor een duurzamer Boldking scheermes en zijn er elke vrijdagmiddag jonge kunstenaars, sprekers en muzikanten te gast. Voor Boldking is het de eerste keer dat zij een fysieke winkel openen.

Zelfverzorging als basis voor succes
Centraal in de pop-up staat het teruggeven aan de community via The Grow Back Foundation. Tien procent van alle verkopen in de winkel gaan rechtstreeks naar de door Boldking opgezette stichting. De Foundation heeft als doel jongens uit lagere sociaaleconomische klassen te helpen het maximale uit zichzelf te halen om de ongelijkheid te verkleinen. 'Waar je wordt geboren hoeft niet te bepalen waar je naartoe gaat, je kunt op sleutelmomenten in het leven mensen tegenkomen die je levensloop 180 graden kunnen draaien. Wij hopen die momenten voor hen te creëren door toegankelijke evenementen te organiseren waar thema's als structuur, omgaan met geld en persoonlijke ontwikkeling centraal staan”, zegt Rochdi Darrazi, CEO en oprichter van Boldking. “Voor ons is het een prachtige kans dat Adyen ons de mogelijkheid geeft de aftrap van deze Foundation te doen op een A-locatie in Amsterdam.'

Winkelervaring van de toekomst
De winkel bevindt zich in het nieuwe kantoorpand van Adyen op het Rokin. 'Als betaalprovider van Boldking zijn wij vereerd dat zij de opening van de pop-up aangrijpen om hun stichting te lanceren en vinden wij het mooi om op deze manier bij te kunnen dragen aan Boldking's zichtbaarheid in het fysieke retaillandschap’’, zegt Jan-Pieter Lips, Hoofd Retail van Adyen. 'Het integreren van offline en online verkoopkanalen is een belangrijke ontwikkeling die zorgt voor nieuwe mogelijkheden om het contact met klanten te verstevigen of te initiëren.'
(PvWK, Los Muertos Crew / Pexels)

Over Adyen
'Adyen is het betaalplatform voor de meest toonaangevende bedrijven ter wereld. Adyen’s technologie biedt een end-to-end oplossing die rechtstreeks verbonden is met Visa, Mastercard, iDeal, en andere betaalmethoden waar klanten wereldwijd de voorkeur aan geven. Adyen biedt probleemloze en snelle betalingen via alle kanalen: online, mobiel en in de winkel. Tot het klantenbestand van het bedrijf behoren onder andere Uber, Spotify, de Bijenkorf, Rituals, vanMoof en Rijksmuseum.'
(bron: Ayden)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken