Nieuwjaarsduik uit blik kan rekenen op enthousiasme
- 3 jan 2022 @ 09:18
- Ryan Baij
Het coronavriendelijke alternatief voor de massale nieuwjaarsduik heeft volgens initiatiefnemer Unox voor veel enthousiasme gezorgd.
Net als vorig jaar werden de nieuwjaarsduiken aan zee en langs meren en rivieren vervangen door de thuisduik: vanuit eigen achtertuin, balkon of bad een blik zeewater over je hoofd gieten. Om zo symbolisch het nieuwe jaar fris te beginnen.
Voorzitter Alex Schuttert van Stichting Nieuwjaarsduiken Nederland: ‘Enorm leuk om te zien dat heel Nederland weer massaal heeft meegedaan. Het blijkt dat iedereen hecht aan deze traditie, ook al is het nu dan in een andere vorm. Dat zoveel mensen voor de thuisduik hebben gekozen, bevestigt dat we met z’n allen zin hebben in die frisse start, samen het nieuwe jaar induiken. Ondanks dat we niet op het strand stonden, hebben we het kenmerkende gevoel van saamhorigheid online ervaren.’
Aan de oproep de thuisduik te delen via sociale media is massaal gehoor gegeven. Met de hashtag #unoxthuisduik kwamen duizenden foto’s en video’s van koude plenzen zeewater voorbij. “Hierdoor hadden alle thuisduikers vandaag tóch het gevoel van ‘samen’ het nieuwe jaar fris beginnen. Unox schonk voor elk thuisduik-pakket een blik soep aan de Voedselbank, 25 duizend stuks in totaal.
Hoofdfoto: Haagse reddingsbrigade doet mee aan alternatieve nieuwjaarsduik. Hieronder nog wat voorbeelden van enthousiaste deelnemers.
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Eén swipe mixt twee bonensoorten: Philips Baristina promoot...
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov / Distrifood-rapport
- Holie's introduceert de Sugar-Score
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
- Veggies First: van bijgerecht naar... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers