Holie daagt Quaker uit

Holie daagt Quaker uit
  • Food-en-retail
  • 30 mrt 2022 @ 11:11
  • 24621 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodBranding

Ontbijtmerk Holie introduceert de eerste krokante muesli met 0% toegevoegde suiker in Nederland. 'Meer dan de helft van de Nederlanders is te zwaar en misleidende claims binnen ontbijtgranen helpen hier niet aan mee.'

'Zo bevat een gemiddelde Quaker Cruesli 15,25 gram suiker. De drie varianten Holie “Crunchy Muesli” bevatten gemiddeld 3,8 gram suiker', stelt co-founder Valentijn van Santvoort.

Met deze laatste innovatie wil het merk nog meer mensen helpen om de dag goed te starten, aldus Holie. 'Voor zichzelf én de planeet. Per aankoop van een product vergroent Holie namelijk 3,5m2 grond, een belangrijk onderdeel van de oplossing voor klimaatverandering. Zo ligt het bedrijf dit jaar op koers om 5,7 miljoen m2 grond te vergroenen, waarmee zij op termijn 8,3 miljoen kg/CO2 uit de lucht zullen halen.' De nieuwe producten zijn vanaf nu verkrijgbaar bij Albert Heijn.

De breakfast challenger van Europa
Holie is sinds 2018 op een missie om mens en planeet weer gezond te maken. In korte tijd heeft het Amsterdamse merk zich gepositioneerd als dé uitdager binnen ontbijt. Met een granola, havermout en krokante muesli lijn heeft Holie inmiddels 12 producten bij de marktleider op het schap liggen. Alle producten hebben 0% toegevoegde suiker, zijn Nutri-score A en vegan. Sinds 2020 is Holie tevens een officiële B Corporation. Waarmee zij net als Tony Chocolonely, Patagonia en Dopper voldoen aan de hoogste standaarden van sociale, maatschappelijke en ecologische impact.  

Merick Schoute, de andere co-founder Holie: 'Wij laten de gevestigde orde zien dat het anders kan. Met een kleurrijk en gezond ontbijt in een schap vol verborgen suikers staan wij op voor de gezondheid van mens en planeet.'
(PvWK)

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken