De categoriewinnaars van ABN Amro Retailer of the Year editie 2022-2023

De categoriewinnaars van ABN Amro Retailer of the Year editie 2022-2023
  • Food-en-retail
  • 3 okt 2022 @ 10:26
  • 12659 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenAward

De categoriewinnaars van de publieksprijzen ‘ABN Amro Beste Winkelketen van Nederland’ 2022-2023 en ‘ABN Amro Webshop Award the Netherlands’ 2022-2023 zijn bekend. Ruim 185.000 consumenten deden mee.

consumenten hebben laten weten wat zij van hun favoriete retailers vinden. Alle winnaars hebben tijdens een feestelijke bijeenkomst op het hoofdkantoor van hoofdsponsor ABN Amro in Amsterdam hun award in ontvangst mogen nemen. Naast de categorieprijzen is ook de ‘ABN Amro Newcomer Retail Award’ 2022-2023 uitgereikt.

Met een als vanouds goed gevulde zaal was het een feestelijke middag voor alle genomineerden. Uiteindelijk mochten 37 retailers een award in ontvangst nemen. Ook zaten er weer een aantal mooie, nieuwe namen tussen ten opzichte van de vorige editie: onder andere MS Mode, Expert, Kruidvat, Kwantum, Only for Men en Jumbo mogen zich dit jaar ook bij de winnaars voegen.

De 27 categoriewinnaars van de ‘ABN Amro Beste Winkelketen van Nederland’ 2022-2023 zijn:

Audiciens

Specsavers Audiciens

Baby & Kind

Zeeman

Bouwmarkten

Hornbach

Cadeau

Primera

Damesmode

MS Mode

Dierenspeciaalzaken

Welkoop

Elektronica

Expert

Eten & Drinken

Mitra drankenspeciaalzaken

Fietsen

Bike Totaal

Herenmode

Van Dal Mannenmode

Kantoorartikelen

Primera

Leeswaren

Primera

Mode accessoires

Lucardi

Ondermode

Hunkemöller

Optiek

Pearle Opticiens

Outdoor

Bever

Parfumerie

Ici Paris XL

Persoonlijke verzorging

Kruidvat

Schoenen

Schuurman Schoenen

Slapen

Beter Bed

Speelgoed & Games

Game Mania

Sport

Run2Day

Supermarkten

Dirk

Telecom

Phone House

Tuin

Welkoop

Warenhuis

Action

Wonen

Kwantum

De 24 categoriewinnaars van de ‘ABN Amro Webshop Awards the Netherlands’ 2022-2023 zijn:

Baby & Kind

Zeeman

Bouwmarkten

Hornbach

Cadeau

Albelli

Damesmode

Omoda

Dierenspeciaalzaken

Zooplus

Elektronica

123inkt.nl

Eten & Drinken

Koffievoordeel

Fietsen

FuturumShop

Herenmode

Only For Men

Kantoorartikelen

123inkt.nl

Mode accessoires

Lucardi

Ondermode

Hunkemöller

Optiek

Eye Wish Opticiens

Outdoor

Bever

Parfumerie

Ici Paris XL

Persoonlijke verzorging

Boozyshop

Schoenen

Schuurman Schoenen

Slapen

Beter Bed

Speelgoed & Games

Game Mania

Supermarkten

Jumbo

Telecom

Simpel

Tuin

Welkoop

Warenhuis

Bol.com

Wonen

FonQ

De beste nieuwkomer op de Nederlandse markt
Drop & Loop is door de jury én het publiek bekroond met de ‘Newcomer Retail Award’ 2022-2023. Hiermee liet deze winnende nieuwkomer de andere genomineerden Bikeflip en Youseum achter zich. Winkelconcepten die minder dan drie jaar actief zijn op de Nederlandse markt kwamen in aanmerking voor deze prijs. 11 nieuwkomers zijn beoordeeld op onder andere vernieuwing, schaalbaarheid en originaliteit. Op basis hiervan zijn drie nieuwkomers genomineerd door zeven juryleden: Henk Hofstede (Sector Banker Retail Commercial Clients, ABN Amro), Linda Keijzer (CEO, Xenos), Debbie Klein (CEO, Leen Bakker), Paul van Straaten (Winnaar vorig jaar en eigenaar De Lokalist), Donovan van Heuven (Hoofdredacteur, MT/Sprout), Harry Bijl (Inspirator & Innovator INretail) en Franziska Röhnelt (Business Consultant, Q&A). De genomineerden hebben zich door middel van een videopitch gepresenteerd tijdens de categorie uitreiking van de ‘ABN Amro Retailer of the Year the Netherlands’ verkiezingen. De pitch van Drop & Loop was vervolgens doorslaggevend voor de uitslag.

Over de ‘ABN Amro Retailer of the Year’ overall uitreiking
De winnaars van de categorieprijzen zijn genomineerd om overall winnaar te worden van de titel ‘Beste Winkelketen van Nederland’ 2022-2023 award, de ‘Webshop Award the Netherlands’ 2022-2023 en ‘Retailer of the Year the Netherlands’ 2022-2023 award. Op donderdag 13 oktober 2022 worden de winnaars tijdens een gala bekendgemaakt. Ook worden dan de vakprijzen ‘Beste Retail Executive of the Year’ 2022-2023 en ‘Beste Retail Managementteam of the Year’ 2022-2023 uitgereikt én ligt er een award klaar voor de winnaar van de ‘Sustainable Retailer of the Year’ 2022-2023. De drie genomineerden voor deze laatste titel zijn Auping, Bever en Ekoplaza. Q&A is initiatiefnemer van de jaarlijkse verkiezing ‘Retailer of the Year’. Dit jaar is de twintigste editie. ABN Amro is als hoofdsponsor aan de verkiezingen verbonden.
(PvWK)

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken