De categoriewinnaars van ABN Amro Retailer of the Year editie 2022-2023
- Food-en-retail
- 3 okt 2022 @ 10:26
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenAward
- 3 okt 2022 @ 10:26
- Peter van Woensel Kooy
De categoriewinnaars van de publieksprijzen ‘ABN Amro Beste Winkelketen van Nederland’ 2022-2023 en ‘ABN Amro Webshop Award the Netherlands’ 2022-2023 zijn bekend. Ruim 185.000 consumenten deden mee.
consumenten hebben laten weten wat zij van hun favoriete retailers vinden. Alle winnaars hebben tijdens een feestelijke bijeenkomst op het hoofdkantoor van hoofdsponsor ABN Amro in Amsterdam hun award in ontvangst mogen nemen. Naast de categorieprijzen is ook de ‘ABN Amro Newcomer Retail Award’ 2022-2023 uitgereikt.
Met een als vanouds goed gevulde zaal was het een feestelijke middag voor alle genomineerden. Uiteindelijk mochten 37 retailers een award in ontvangst nemen. Ook zaten er weer een aantal mooie, nieuwe namen tussen ten opzichte van de vorige editie: onder andere MS Mode, Expert, Kruidvat, Kwantum, Only for Men en Jumbo mogen zich dit jaar ook bij de winnaars voegen.
De 27 categoriewinnaars van de ‘ABN Amro Beste Winkelketen van Nederland’ 2022-2023 zijn:
Audiciens
Specsavers Audiciens
Baby & Kind
Zeeman
Bouwmarkten
Hornbach
Cadeau
Primera
Damesmode
MS Mode
Dierenspeciaalzaken
Welkoop
Elektronica
Expert
Eten & Drinken
Mitra drankenspeciaalzaken
Fietsen
Bike Totaal
Herenmode
Van Dal Mannenmode
Kantoorartikelen
Primera
Leeswaren
Primera
Mode accessoires
Lucardi
Ondermode
Hunkemöller
Optiek
Pearle Opticiens
Outdoor
Bever
Parfumerie
Ici Paris XL
Persoonlijke verzorging
Kruidvat
Schoenen
Schuurman Schoenen
Slapen
Beter Bed
Speelgoed & Games
Game Mania
Sport
Run2Day
Supermarkten
Dirk
Telecom
Phone House
Tuin
Welkoop
Warenhuis
Action
Wonen
Kwantum
De 24 categoriewinnaars van de ‘ABN Amro Webshop Awards the Netherlands’ 2022-2023 zijn:
Baby & Kind
Zeeman
Bouwmarkten
Hornbach
Cadeau
Albelli
Damesmode
Omoda
Dierenspeciaalzaken
Zooplus
Elektronica
123inkt.nl
Eten & Drinken
Koffievoordeel
Fietsen
FuturumShop
Herenmode
Only For Men
Kantoorartikelen
123inkt.nl
Mode accessoires
Lucardi
Ondermode
Hunkemöller
Optiek
Eye Wish Opticiens
Outdoor
Bever
Parfumerie
Ici Paris XL
Persoonlijke verzorging
Boozyshop
Schoenen
Schuurman Schoenen
Slapen
Beter Bed
Speelgoed & Games
Game Mania
Supermarkten
Jumbo
Telecom
Simpel
Tuin
Welkoop
Warenhuis
Bol.com
Wonen
FonQ
De beste nieuwkomer op de Nederlandse markt
Drop & Loop is door de jury én het publiek bekroond met de ‘Newcomer Retail Award’ 2022-2023. Hiermee liet deze winnende nieuwkomer de andere genomineerden Bikeflip en Youseum achter zich. Winkelconcepten die minder dan drie jaar actief zijn op de Nederlandse markt kwamen in aanmerking voor deze prijs. 11 nieuwkomers zijn beoordeeld op onder andere vernieuwing, schaalbaarheid en originaliteit. Op basis hiervan zijn drie nieuwkomers genomineerd door zeven juryleden: Henk Hofstede (Sector Banker Retail Commercial Clients, ABN Amro), Linda Keijzer (CEO, Xenos), Debbie Klein (CEO, Leen Bakker), Paul van Straaten (Winnaar vorig jaar en eigenaar De Lokalist), Donovan van Heuven (Hoofdredacteur, MT/Sprout), Harry Bijl (Inspirator & Innovator INretail) en Franziska Röhnelt (Business Consultant, Q&A). De genomineerden hebben zich door middel van een videopitch gepresenteerd tijdens de categorie uitreiking van de ‘ABN Amro Retailer of the Year the Netherlands’ verkiezingen. De pitch van Drop & Loop was vervolgens doorslaggevend voor de uitslag.
Over de ‘ABN Amro Retailer of the Year’ overall uitreiking
De winnaars van de categorieprijzen zijn genomineerd om overall winnaar te worden van de titel ‘Beste Winkelketen van Nederland’ 2022-2023 award, de ‘Webshop Award the Netherlands’ 2022-2023 en ‘Retailer of the Year the Netherlands’ 2022-2023 award. Op donderdag 13 oktober 2022 worden de winnaars tijdens een gala bekendgemaakt. Ook worden dan de vakprijzen ‘Beste Retail Executive of the Year’ 2022-2023 en ‘Beste Retail Managementteam of the Year’ 2022-2023 uitgereikt én ligt er een award klaar voor de winnaar van de ‘Sustainable Retailer of the Year’ 2022-2023. De drie genomineerden voor deze laatste titel zijn Auping, Bever en Ekoplaza. Q&A is initiatiefnemer van de jaarlijkse verkiezing ‘Retailer of the Year’. Dit jaar is de twintigste editie. ABN Amro is als hoofdsponsor aan de verkiezingen verbonden.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Chocoladeletter D van Dieuwertje uitverkocht na actie voor KWF
- [marketeer 221] Lennart van Bolderick (Boldwool): 'De...
- Achtste editie Nationale Week Zonder Vlees en Zuivel van start
- Tango transformeert tankstations tot moderne ontmoetingsplekken
- Supermarktprijzen niet langer landgebonden
- Nespresso en Oatly introduceren koffiecapsules voor havermelk
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Just Eat Takeaway gaat... 14-03-2025
- Ekoplaza uitgeroepen tot meest... 14-03-2025
- Dr. Oetker lanceert exclusief... 14-03-2025
- [marketeer 221] Lennart van... 14-03-2025
- Supermarktprijzen niet langer... 13-03-2025
- Culinaire historische insights op... 13-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center