Scotch & Soda overgenomen door Amerikaanse Bluestar
- Food-en-retail
- 27 mrt 2023 @ 15:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenConcept
- 27 mrt 2023 @ 15:00
- Peter van Woensel Kooy
Het van oorsprong Nederlandse modemerk Scotch & Soda maakt een doorstart. De vorige week failliet verklaarde keten wordt overgenomen door Bluestar Alliance.
Bluestar Alliance bezit al diverse andere modemerken, zoals sportmerk Hurley.
Curator Jasper Berkenbosch meldt aan ANP en Het Parool dat ‘een vrij grote groep werknemers’ hun baan behoudt. 'Scotch & Soda zal door de overname in "geselecteerde markten" actief blijven, waaronder Nederland.'
De buitenlandse winkels van de mode-retailketen werden door het faillissement niet geraakt, maar kunnen volgens curator Berkenbosch toch niet los gezien worden van de Nederlandse tak. Hij ging daarom op zoek naar een partij die interesse had in beide kanten van het bedrijf. In Nederland telt Scotch & Soda circa 30 zaken en 800 medewerkers, wereldwijd gaat het om ongeveer 260 winkels en zo’n 2.000 werknemers. Verder wordt de kleding van het merk in zo’n 7.000 winkels wereldwijd verkocht. Lees hier verder.
(PvWK, bronnen: ANP en Parool | beeld: Wiki Commons)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Betaalbare diamant centraal in nieuwe Zeeman-campagne
- Albert Heijn kiest Jeroen van Koningsbrugge als nieuwe...
- [marketeer 230] Isabelle Pinckaers - Head of Marketing Podimo
- Horroriconen komen samen op Fanta Halloween verpakkingen
- [column] Zo raakt je duurzaamheidsboodschap wél: menselijkheid...
- Stephanie van Eerd van The Magnum Ice Cream Company: 'Omarmen...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw... 12-09-2025
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K... 11-09-2025
- Kruidvat versterkt... 08-09-2025
- Fritz-kola introduceert Mischmasch... 08-09-2025
- Albert Heijn zet tech in tegen... 08-09-2025
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes