Brauzz maakt entree in de Nederlandse retail
- Food-en-retail
- 6 jul 2023 @ 08:13
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - DoelgroepenWinkelen
- 6 jul 2023 @ 08:13
- Peter van Woensel Kooy
Brauzz, online aanbieder van duurzame schoonmaak- en wasproducten, maakt deze week zijn entree in de Nederlandse retail. Het merk gaat een samenwerking aan met Blokker en is vanaf deze week beschikbaar in 135 Blokker filialen door heel Nederland.
Brauzz meldt innovatieve, duurzame en hervulbare schoonmaakmiddelen zonder gebruik van plastic verpakkingen te vermarkten.
Blokker maakt nu een heel schap beschikbaar zodat het totale assortiment van Brauzz beschikbaar is, meldt het team trots. Het assortiment bestaat onder andere uit oppervlaktereinigers, toiletreinigers, vaatwastabletten en wasstrips. Het van origine Vlaamse merk startte in 2021 en overtuigde al meer dan 70.000 huishoudens om naar hun duurzame alternatieven over te schakelen. Het bedrijf wil ook in Nederland haar groei de komende jaren verder uitbreiden. Deze eerste retail samenwerking past naadloos binnen deze strategie.
Duurzaam consumeren
Brauzz heeft naar eigen zeggen een duidelijke missie: om duurzaam consumeren mogelijk te maken, ontwikkelt het bedrijf innovatieve producten die niet inboeten op prijs, kwaliteit en gebruiksgemak. De groeistrategie van Brauzz is daarbij ambitieus. In 2025 wil het bedrijf meer dan 1 miljoen plastic verpakkingen bespaard hebben. Ruben Renaer, mede-eigenaar van Brauzz: 'Na het winnen van het "Beste duurzame product van het jaar 2022/2023" na een Nederlandse Consumentenverkiezing, groeide ook de interesse vanuit de Nederlandse retail. Zo zijn we in contact gekomen met Blokker. We zijn ontzettend enthousiast over de samenwerking die we nu starten met deze mooie winkelketen die onze naamsbekendheid en producten alleen maar zal versterken.'
Jeanine Holscher, CEO Blokker: 'Ook wij zijn ontzettend blij met de samenwerking. We zijn er trots op dat wij als eerste retailer in Nederland de duurzamere schoonmaaklijn van Brauzz verkopen. Hiermee bieden we onze klant een milieubewuster alternatief en dragen we een steentje bij aan het verduurzamen van het huishouden, een belangrijke missie voor ons.'
Een duurzame planeet: letterlijk en figuurlijk
Ruben Renaer legt uit: 'Met onze duurzame huishoudproducten maken we de wereld letterlijk en figuurlijk een stuk schoner. Traditionele schoonmaakproducten worden verpakt in plastic wegwerpverpakkingen en bestaan voor 90 procent uit water. Al dat onnodig vervoer van water weegt en kost veel. De plastic verpakkingen belanden na gebruik meteen in de vuilnisbak. Deze gewoontes vergroten wereldwijd de afval- en klimaatproblematiek. Onze recyclebare verpakkingen zijn 40 keer lichter om te vervoeren dan een gevulde plastic fles, die voor 90 procent uit water bestaat. We kunnen zo alles veel efficiënter verpakken en vervoeren. En op het einde van de levenscyclus blijft er geen plastic fles meer over, maar alleen een klein zakje of kartonnen doosje. Het is ontzettend motiverend om te zien dat er zoveel mensen achter ons duurzame verhaal staan. Door te kiezen voor een duurzaam product maak je wel degelijk een verschil.'
Sinds de oprichting bespaarden de klanten van Brauzz. samen al 470.442 plastic wegwerpflessen en 331.399 liter nutteloos watertransport uit en zorgden ze voor een vermindering van 382.905 kg CO2 uitstoot, besluit het bericht van Brauzz.
(PvWK, foto boven: Brauzz-team wordt winnaar van het Beste duurzame product van het jaar 2022/2023.)
Brauzz, online aanbieder van duurzame schoonmaak en wasproducten maakt deze week zijn entree in de Nederlandse retail. Het bedrijf gaat een samenwerking aan met Blokker en is vanaf deze week beschikbaar in 135 Blokker filialen door heel Nederland
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Blokker
- duurzaam
- Brauzz
- was
- merk
- retail
- afwas
- Beste duurzame product van het jaar
- Jeanine Holscher
- online aanbieder
- asproductenRuben Renaer
- Blokker
- CEO
- vaat
- schoonmaakproduct
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- 'Actionkiller' Die Grenze opent in Amsterdam
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra kersteer kerst
- Limited Heineken-fles bij start feestmaand
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go food wint gemak van...
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Fritz-kola start bewustwordingscampagne tegen overconsumptie
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van... 09-12-2025
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds:... 08-12-2025
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra... 06-12-2025
- Limited Heineken-fles bij start... 04-12-2025
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go... 04-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




