Primark lanceert ‘full-glam’ avondcollectie met Rita Ora
- Food-en-retail
- 2 nov 2023 @ 15:52
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 2 nov 2023 @ 15:52
- Michiel van Zaane
Na de lancering van Primark’s eerste kledingcollectie met beroemdheid en stijlicoon Rita Ora in september, is het tweede deel van de collectie - de avondcollectie – vanaf 7 november beschikbaar.
Geïnspireerd door Rita's persoonlijke stijl, maar ook door Studio 54 en de rockstar-mode van eind jaren '70 / begin jaren '80, bestaat de avondcollectie uit verschillende statement pieces zoals een slangenprint trenchcoat, een spijkerbroek met strass steentjes, een lamé zilveren jurk en een tas met bloemencorsages. Net als bij de eerste collectie is deze tweede lijn ontworpen in nauwe samenwerking tussen Primark en Ora, samen met de opkomende Londense ontwerper Jawara Alleyne. De styling is verzorgd door Rita’s stylist Pippa Atkinson. De lijn bestaat uit items die zijn ontworpen als staple pieces voor je garderobe, zodat je ze ieder seizoen kunt dragen.
Feestdagen
Rita Ora: ‘De samenwerking met Primark voelt voor mij als een droom die is uitgekomen. Door mijn liefde voor mode en creativiteit te combineren, hebben we iets magisch gecreëerd dat iedereen in zijn garderobe kan koesteren en met veel plezier keer op keer kan dragen. Ik vind het geweldig om iedereen in de eerste collectie te zien stralen en ik ben heel enthousiast over deze volgende fase van onze samenwerking, net op tijd voor de feestdagen. De feestdagen draaien voor mij om het tijd doorbrengen met geliefden en genieten van die winteravonden. Met deze nieuwe collectie hoop ik mensen te helpen om er op hun best uit te zien en zich goed te voelen.’
Mary Lucas, Trading Director van Primark, vult aan: ‘De collecties met Rita zijn perfect voor deze tijd van het jaar. De stijlen weerspiegelen Rita’s liefde voor glamour en alles wat schittert, wat helpt om ons op te vrolijken tijdens de koudere, donkere wintermaanden.’
John Mc Cormack, Trend Lead bij Primark, voegt toe: ‘Het was erg fijn om met Rita en haar team samen te werken. Hoe vaker we elkaar zagen, hoe beter de ideeën werden. Hierdoor konden we voor de tweede lijn een nog sterkere collectie neerzetten. De echte uitdaging zat hem in het selecteren van items voor de collectie: er ontstonden zoveel geweldige ideeën dat we ze gewoonweg niet allemaal in de collectie konden verwerken.’
De shoot voor de collectie, waarin Ora zelf model staat, vond plaats in een studio in Los Angeles.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra kersteer kerst
- Limited Heineken-fles bij start feestmaand
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van merken met een...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van... 09-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




