BBP lanceert nieuw event: Retail Media Day op 28 mei

- Food-en-retail
- 18 feb 2024 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MediastrategieKlantMarketing
- 18 feb 2024 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
In 2028 groeien de bestedingen aan retailmedia wereldwijd tot naar schatting 161 miljard euro. Retailmedia is ‘the next big thing’ wordt daarom gezegd. Om het kaf van het koren te kunnen scheiden en volledig up to date te komen, lanceren BBP Media-titels MarketingTribune en Twinkle daarom samen '#RMD24': Retail Media Day op 28 mei . Block the date!
Retailmedia is alle media die een rol spelen in de shopping journey van de gemiddelde consument. Meer specifiek: alles wat te maken heeft met oriëntatie, bezoek, aankoop en betaling van producten in een retailomgeving, volgens de definitie van Marcel Vogels, medeoprichter van RetailMediaOne. ‘The Power of Everywhere’ is de relevantie voor marketeers van retailmedia. Retailmedia definieert Ronald Beelen (digital director bij Zigt) als ‘alle middelen die retailers beschikbaar stellen aan merken om hun producten te promoten binnen zowel hun online als fysieke winkelomgeving’. Daarmee vormen ze een belangrijke extra tool voor marketeers, zeker omdat de mogelijkheden in Nederland en internationaal gezien momenteel exploderen. Met andere woorden: retailmedia is booming business. Tijd voor verdieping!
* Waarom moet je komen
Voor verdieping. In Europa zou volgens IAB Europe in 2026 retailmedia televisiereclame voorbij gestreefd zijn, daar waar het gaat om reclamebestedingen -geraamd op 25 miljard euro. Om het kaf van het koren te kunnen scheiden en de nieuwste insights en mogelijkheden tot je team te nemen: kom daarom met je collega naar #RMD24! Onder auspiciën van oud-MT hoofdredacteur en retailexpert Rupert Parker Brady terzijde gestaan door de (r)etailexperts van MarketingTribune en Twinkle en onze adviesraad, zetten wij als eerste een event neer in Nederland met 100% focus op retailmedia, waar iedere stakeholder wijzer vandaan komt: op 28 mei 2024 in Media Plaza Utrecht.
* Wat ga je leren
Retailmedia is de nieuwe discipline, die veel kansen biedt en je kan helpen om specifieker en uitgebreider de customer journey te volgen en te bespelen. Als je daarbij tenminste de mogelijkheden, het aanbod en de uitgangspunten voor je merk niet vergeet. Over deze aspecten leer je wat nodig is op de #RMD24. Je doet er veel nieuwe kennis & connecties op.
28 mei 2024 is het zover. Locatie: Media Plaza – Utrecht. Block the date!
Klik hier voor je Early Bird korting + tip je collega’s
Doelgroepen
- Retailorganisaties (marketing, communicatie, merchandising, (digital) media en sales, merchandising, inkoop)
- Merkproducenten (trademarketing, marketing, sales, communicatie, media, digital)
- Retailmedia specialisten zoals adviesbureaus, reclamebureaus, mediabureaus,
- contentbureaus, online marketingbureaus en leveranciers van schermen.
- Databureaus en platforms zoals Google, Facebook. Maar ook belangenorganisaties als IAB Europe, VIA, BvA, Trade Marketing Association en adviesbureaus als Deloitte, PWC en Accenture.
- Voor info over partnerships en groepskorting, klik hier
Belofte
Het congres geeft 28 mei a.s. antwoord op prangende vragen als:
1. wat is de toegevoegde waarde van retailmedia?
2. Hoe zorg ik ervoor dat alle onderdelen perfect op elkaar aansluiten?
3. Hoe werken retailers en adverteerders optimaal samen?
4. Aan welke doelstellingen dragen de verschillende vormen van retailmedia bij?
5. Hoe blijf ik online en op de winkelvloer consistent qua look & feel en merkboodschap?
6. Wat zijn de best practices?
Samengevat: your reasons to attend
- Topsprekers van toonaangevende bedrijven en best practices.
- Stel zelf je programma samen met keuze uit interactieve sessies
- Netwerken met like-minded marketing & communicatie professionals
- Organisatie in vakkundige handen van BBP Media: MarketingTribune en Twinkle
- Centrale locatie (Media Plaza Utrecht) makkelijk bereikbaar per OV en met de auto.
- Volledig verzorgde lunch én gezellige afsluitende borrel
Deel dit bericht, block the date en neem je team mee!
Klik hier om te reserveren voor 28 mei met early bird korting.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Retail Media Day
- retail
- strategie
- need to know
- 28 mei
- u lees het al
- BBP Media
- kennis event
- MarketingTribune
- #RMD24'
- kaf
- Twinkle
- retailmedia
- 161 miljard
- de eerste
- wereldwijd t
- reserveer
- Mediaplaza
- #RMD24
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe Retail Media Commissie bevordert kennisdeling...
- Retail Media Day brengt nieuwe standaard aan het licht
- Albert Heijn lanceert Lekker Weekend met remake van Saturday...
- Kruidvat rolt DOOH-netwerk uit in 775 winkels
- [marketeer 224] Kaini Sensa Koole - co oprichter Parfumello
- Bloomon en Fastned verrassen met bloemenkiosk
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- [marketeer 225] Reinout Koot -... 23-05-2025
- 100-jarig Remia maakt trip down... 22-05-2025
- Vivera lanceert nieuwe Signature... 21-05-2025
- Picnic start campagne met goedkoper... 20-05-2025
- Zeg hallo tegen 18 nieuwe verleidingen20-05-2025
- [onderzoek] Hiiper: Discount wint... 20-05-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management