BBP lanceert nieuw event: Retail Media Day op 28 mei

- Food-en-retail
- 18 feb 2024 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MediastrategieKlantMarketing
- 18 feb 2024 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
In 2028 groeien de bestedingen aan retailmedia wereldwijd tot naar schatting 161 miljard euro. Retailmedia is ‘the next big thing’ wordt daarom gezegd. Om het kaf van het koren te kunnen scheiden en volledig up to date te komen, lanceren BBP Media-titels MarketingTribune en Twinkle daarom samen '#RMD24': Retail Media Day op 28 mei . Block the date!
Retailmedia is alle media die een rol spelen in de shopping journey van de gemiddelde consument. Meer specifiek: alles wat te maken heeft met oriëntatie, bezoek, aankoop en betaling van producten in een retailomgeving, volgens de definitie van Marcel Vogels, medeoprichter van RetailMediaOne. ‘The Power of Everywhere’ is de relevantie voor marketeers van retailmedia. Retailmedia definieert Ronald Beelen (digital director bij Zigt) als ‘alle middelen die retailers beschikbaar stellen aan merken om hun producten te promoten binnen zowel hun online als fysieke winkelomgeving’. Daarmee vormen ze een belangrijke extra tool voor marketeers, zeker omdat de mogelijkheden in Nederland en internationaal gezien momenteel exploderen. Met andere woorden: retailmedia is booming business. Tijd voor verdieping!
* Waarom moet je komen
Voor verdieping. In Europa zou volgens IAB Europe in 2026 retailmedia televisiereclame voorbij gestreefd zijn, daar waar het gaat om reclamebestedingen -geraamd op 25 miljard euro. Om het kaf van het koren te kunnen scheiden en de nieuwste insights en mogelijkheden tot je team te nemen: kom daarom met je collega naar #RMD24! Onder auspiciën van oud-MT hoofdredacteur en retailexpert Rupert Parker Brady terzijde gestaan door de (r)etailexperts van MarketingTribune en Twinkle en onze adviesraad, zetten wij als eerste een event neer in Nederland met 100% focus op retailmedia, waar iedere stakeholder wijzer vandaan komt: op 28 mei 2024 in Media Plaza Utrecht.
* Wat ga je leren
Retailmedia is de nieuwe discipline, die veel kansen biedt en je kan helpen om specifieker en uitgebreider de customer journey te volgen en te bespelen. Als je daarbij tenminste de mogelijkheden, het aanbod en de uitgangspunten voor je merk niet vergeet. Over deze aspecten leer je wat nodig is op de #RMD24. Je doet er veel nieuwe kennis & connecties op.
28 mei 2024 is het zover. Locatie: Media Plaza – Utrecht. Block the date!
Klik hier voor je Early Bird korting + tip je collega’s
Doelgroepen
- Retailorganisaties (marketing, communicatie, merchandising, (digital) media en sales, merchandising, inkoop)
- Merkproducenten (trademarketing, marketing, sales, communicatie, media, digital)
- Retailmedia specialisten zoals adviesbureaus, reclamebureaus, mediabureaus,
- contentbureaus, online marketingbureaus en leveranciers van schermen.
- Databureaus en platforms zoals Google, Facebook. Maar ook belangenorganisaties als IAB Europe, VIA, BvA, Trade Marketing Association en adviesbureaus als Deloitte, PWC en Accenture.
- Voor info over partnerships en groepskorting, klik hier
Belofte
Het congres geeft 28 mei a.s. antwoord op prangende vragen als:
1. wat is de toegevoegde waarde van retailmedia?
2. Hoe zorg ik ervoor dat alle onderdelen perfect op elkaar aansluiten?
3. Hoe werken retailers en adverteerders optimaal samen?
4. Aan welke doelstellingen dragen de verschillende vormen van retailmedia bij?
5. Hoe blijf ik online en op de winkelvloer consistent qua look & feel en merkboodschap?
6. Wat zijn de best practices?
Samengevat: your reasons to attend
- Topsprekers van toonaangevende bedrijven en best practices.
- Stel zelf je programma samen met keuze uit interactieve sessies
- Netwerken met like-minded marketing & communicatie professionals
- Organisatie in vakkundige handen van BBP Media: MarketingTribune en Twinkle
- Centrale locatie (Media Plaza Utrecht) makkelijk bereikbaar per OV en met de auto.
- Volledig verzorgde lunch én gezellige afsluitende borrel
Deel dit bericht, block the date en neem je team mee!
Klik hier om te reserveren voor 28 mei met early bird korting.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- strategie
- BBP Media
- Mediaplaza
- kaf
- #RMD24
- de eerste
- retailmedia
- reserveer
- #RMD24'
- Retail Media Day
- 161 miljard
- need to know
- wereldwijd t
- 28 mei
- Twinkle
- kennis event
- MarketingTribune
- retail
- u lees het al
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees van Dorp - founders Instama
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Bol lanceert online én fysieke... 16-07-2025
- Campina serveert ontbijt op Lowlands... 15-07-2025
- Balr failliet - focus verschuift... 14-07-2025
- Heinz lanceert Europese campagne... 14-07-2025
- Consument wacht op last-minute... 14-07-2025
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers