Knorr brengt halal assortiment onder de aandacht tijdens Ramadan Markt

- Food-en-retail
- 29 feb 2024 @ 07:32
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 29 feb 2024 @ 07:32
- Michiel van Zaane
Om het halal assortiment van Knorr onder de aandacht te brengen lanceert het merk, in samenwerking met influencerduo Healthy Sisters, een Ramadan Markt en een stedentour met de Healthy Sisters Ramadan Truck.
Voorafgaand aan de ramadan, die in maart begint, host Knorr samen met de Healthy Sisters en ondernemers uit de moslimgemeenschap op woensdag 6 maart de Ramadan Markt op het Noordplein in Rotterdam. Bezoekers kunnen op de markt inkopen doen voor de ramadan en proeven van de halalgerechten van de zussen, geserveerd vanuit hun Healthy Sisters Ramadan Truck. Deze truck zal in de drie daaropvolgende dagen doorreizen naar Den Haag, Eindhoven en Utrecht.
De Ramadan Markt is een plek waar iedereen welkom is en uitgenodigd wordt om samen te eten, tijd met elkaar door te brengen en te genieten van Arabische livemuziek. Het Nederlands-Marokkaanse influencerduo Rachida en Najima is op de markt aanwezig met de Healthy Sisters Ramadan Truck van waaruit zij gratis halalgerechten serveren. Verder zijn er op de markt verschillende lokale ondernemers uit de gemeenschap aanwezig met producten variërend van gebedskleding tot Eid-decoratie.
‘Met de Ramadan Markt en de Healthy Sisters Ramadan Truck willen we niet alleen ons halal assortiment onder de aandacht brengen, maar ook een gastvrije omgeving creëren waar mensen samen kunnen komen om te genieten van heerlijke gerechten, elkaars gezelschap en livemuziek. Voor ons draait het om verbinding – en tijdens de ramadan, waar eten een centrale rol speelt, is dat nog net iets specialer’, aldus Knorr.
‘Eten staat voor verbinden en tijdens de ramadan nog net iets meer. We kijken ernaar uit om de verschillende steden te bezoeken en daar mooie gesprekken aan te gaan onder het genot van heerlijke gerechten. We zijn zelf opgegroeid met de bouillonblokjes van Knorr; onze moeder gebruikte ze ook tijdens het bereiden van haar recepten. Ze nam ze destijds zelfs mee naar Nederland vanuit Marokko omdat halal bouillonblokjes daar al eerder in het assortiment waren’, aldus de Healthy Sisters.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
- [interview] Joyce Bierman (AH): 'Affordable luxury en...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van merken met een...
- [column] Alle 13 goed: Foodtrends 2026 volgens Friends & Forks
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Lidl verrast met sterrestaurant voor... 19-12-2025
- Horecava Trendrapport 2026 schetst... 18-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




