Knorr brengt halal assortiment onder de aandacht tijdens Ramadan Markt

- Food-en-retail
- 29 feb 2024 @ 07:32
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 29 feb 2024 @ 07:32
- Michiel van Zaane
Om het halal assortiment van Knorr onder de aandacht te brengen lanceert het merk, in samenwerking met influencerduo Healthy Sisters, een Ramadan Markt en een stedentour met de Healthy Sisters Ramadan Truck.
Voorafgaand aan de ramadan, die in maart begint, host Knorr samen met de Healthy Sisters en ondernemers uit de moslimgemeenschap op woensdag 6 maart de Ramadan Markt op het Noordplein in Rotterdam. Bezoekers kunnen op de markt inkopen doen voor de ramadan en proeven van de halalgerechten van de zussen, geserveerd vanuit hun Healthy Sisters Ramadan Truck. Deze truck zal in de drie daaropvolgende dagen doorreizen naar Den Haag, Eindhoven en Utrecht.
De Ramadan Markt is een plek waar iedereen welkom is en uitgenodigd wordt om samen te eten, tijd met elkaar door te brengen en te genieten van Arabische livemuziek. Het Nederlands-Marokkaanse influencerduo Rachida en Najima is op de markt aanwezig met de Healthy Sisters Ramadan Truck van waaruit zij gratis halalgerechten serveren. Verder zijn er op de markt verschillende lokale ondernemers uit de gemeenschap aanwezig met producten variërend van gebedskleding tot Eid-decoratie.
‘Met de Ramadan Markt en de Healthy Sisters Ramadan Truck willen we niet alleen ons halal assortiment onder de aandacht brengen, maar ook een gastvrije omgeving creëren waar mensen samen kunnen komen om te genieten van heerlijke gerechten, elkaars gezelschap en livemuziek. Voor ons draait het om verbinding – en tijdens de ramadan, waar eten een centrale rol speelt, is dat nog net iets specialer’, aldus Knorr.
‘Eten staat voor verbinden en tijdens de ramadan nog net iets meer. We kijken ernaar uit om de verschillende steden te bezoeken en daar mooie gesprekken aan te gaan onder het genot van heerlijke gerechten. We zijn zelf opgegroeid met de bouillonblokjes van Knorr; onze moeder gebruikte ze ook tijdens het bereiden van haar recepten. Ze nam ze destijds zelfs mee naar Nederland vanuit Marokko omdat halal bouillonblokjes daar al eerder in het assortiment waren’, aldus de Healthy Sisters.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Aldi start 'Waar liggen de eieren'
- Xenos en Sanny Verhoeven lanceren feelgoodcollectie: 'Happy at...
- Gall & Gall lanceert rosé Bisous van Bas & Nicolette
- Rituals lanceert eerste 'airport Mind Oasis' op Schiphol
- Hema lanceert campagne Het Thuistoilet tegen wc-tekort op...
- Marit van Egmond deelt Albert Heijns succesfactoren met McKinsey
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Let It Rib viert spareribs zonder gene18-04-2025
- [onderzoek] Pasen: Chocola blijft... 18-04-2025
- Retailmedia: La Place lanceert app... 18-04-2025
- Waarom chocolade met Pasen meer is... 17-04-2025
- 'Broodjes van Sam en Joris'... 17-04-2025
- Primark leert jongeren naaien17-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management