Kruidvat biedt perfecte voorbereiding voor de imperfecte vakantie

Kruidvat biedt perfecte voorbereiding voor de imperfecte vakantie
  • Food-en-retail
  • 20 jun 2024 @ 14:15
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • ConceptenWinkelen

Kruidvat introduceert vanaf maandag 24 juni haar zomercampagne: 'Goed Voorbereid, Groot Voordeel.' Deze keer belandt Lies met de vertrouwde knipoog in een soms onaangename realiteit van de zomervakantie.

Met vakantie willen we allemaal het perfecte plaatje, stelt het merk, maar in tegenstelling tot wat de vakantiefoto’s laten zien, is dit niet altijd de realiteit. 'Met deze nieuwe campagne laat Kruidvat zien dat een goede voorbereiding het verschil kan maken en kosten kan besparen. Met onder andere de inzet van een tv-commercial en social video’s - die in de vier weken durende campagne ook worden uitgezonden op tv - wil Kruidvat top of mind blijven bij de consument als dé plek waar je voordelig je vakantie-inkopen kunt doen. Want goed voorbereid zijn, is een groot voordeel', aldus Kruidvat.

Onvoorspelbare vakanties
De tv-commercial opent met Lies die haar vakantieproducten afrekent bij Kruidvat. Ze is goed voorbereid en enthousiast om op vakantie te gaan. Hierna zien we Lies en de kinderen in hun appartementje op de vakantiebestemming. Het zonnetje schijnt, je hoort de krekels en de veranda biedt uitzicht op de azuurblauwe zee. Het is ‘het perfecte plaatje’... tot ze opgeschrikt worden door een hard geluid: ‘Tsjoetsjoewa everybody!’. Lies kijkt op en ziet dat er nog geen tien meter van het vakantiehuisje een podium voor het animatieteam staat. Maar, zoals we van Lies gewend zijn, komt Lies ondanks haar goede voorbereiding tóch voor verrassingen te staan.

Kortere video’s als tag-on en op social media
Deze tv-commercial werkt niet alleen op zichzelf, maar dient als een startpunt voor een breder verhaal met Lies in de hoofdrol. Kruidvat wil haar klanten blijven inspireren en hen helpen om hun zomeravonturen zo soepel mogelijk te laten verlopen door het delen van herkenbare situaties en tips in korte video’s. Deze video’s worden gebruikt als tag-on op tv en in een social media campagne. Zo is Lies bijvoorbeeld te zien met een ogenschijnlijk perfecte vakantiefoto. De foto straalt vakantiegeluk uit, maar al snel wordt de kijker meegenomen naar het echte verhaal achter het beeld. Met een 'flits' schakelt de video over naar de minder perfecte momenten die Lies tijdens haar vakantie ervaart.

'We begrijpen dat het leven niet altijd perfect is, en dat geldt ook voor een zomervakantie', zegt Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience van Kruidvat. 'Met deze campagne willen we laten zien dat je met de juiste voorbereiding en de producten van Kruidvat klaar bent voor bijna elke situatie, hoe onverwacht die ook mag zijn. Hiermee willen we top of mind awareness voor Kruidvat creëren als dé plek om je optimaal voor te bereiden.'

De campagne wordt – naast de inzet van tv-commercials, online en social videos – compleet gemaakt met radiocommercials en een influencer campagne. Ook helpt Kruidvat haar klanten met een handige vakantiechecklist en is er een speciale winactie voor Kruidvat Club leden. In de winkel worden klanten via POS materiaal naar alle zomervakantieproducten geleid voor de perfecte vakantievoorbereiding. Zie het resultaat in het venster hieronder. Ga voor meer informatie naar: http://www.kruidvat.nl/vakantie.
(PvWK)

credits:
opdrachtgever: Kruidvat
reclamebureau: DDB Amsterdam & DDB Retail
productiehuis: DPPLR
lineproduction: Soulkitchen
offline edit: Marc Bechtold          
online/grading: Crabsalad
geluid: Earforce
muziek: Massive Music/ Jan van der Plas
influencer marketing: We Are First
media: EssenceMediacom
PR: Ace | Glasnost

 



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken