Kruidvat biedt perfecte voorbereiding voor de imperfecte vakantie

- Food-en-retail
- 20 jun 2024 @ 14:15
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - ConceptenWinkelen
- 20 jun 2024 @ 14:15
- Peter van Woensel Kooy
Kruidvat introduceert vanaf maandag 24 juni haar zomercampagne: 'Goed Voorbereid, Groot Voordeel.' Deze keer belandt Lies met de vertrouwde knipoog in een soms onaangename realiteit van de zomervakantie.
Met vakantie willen we allemaal het perfecte plaatje, stelt het merk, maar in tegenstelling tot wat de vakantiefoto’s laten zien, is dit niet altijd de realiteit. 'Met deze nieuwe campagne laat Kruidvat zien dat een goede voorbereiding het verschil kan maken en kosten kan besparen. Met onder andere de inzet van een tv-commercial en social video’s - die in de vier weken durende campagne ook worden uitgezonden op tv - wil Kruidvat top of mind blijven bij de consument als dé plek waar je voordelig je vakantie-inkopen kunt doen. Want goed voorbereid zijn, is een groot voordeel', aldus Kruidvat.
Onvoorspelbare vakanties
De tv-commercial opent met Lies die haar vakantieproducten afrekent bij Kruidvat. Ze is goed voorbereid en enthousiast om op vakantie te gaan. Hierna zien we Lies en de kinderen in hun appartementje op de vakantiebestemming. Het zonnetje schijnt, je hoort de krekels en de veranda biedt uitzicht op de azuurblauwe zee. Het is ‘het perfecte plaatje’... tot ze opgeschrikt worden door een hard geluid: ‘Tsjoetsjoewa everybody!’. Lies kijkt op en ziet dat er nog geen tien meter van het vakantiehuisje een podium voor het animatieteam staat. Maar, zoals we van Lies gewend zijn, komt Lies ondanks haar goede voorbereiding tóch voor verrassingen te staan.
Kortere video’s als tag-on en op social media
Deze tv-commercial werkt niet alleen op zichzelf, maar dient als een startpunt voor een breder verhaal met Lies in de hoofdrol. Kruidvat wil haar klanten blijven inspireren en hen helpen om hun zomeravonturen zo soepel mogelijk te laten verlopen door het delen van herkenbare situaties en tips in korte video’s. Deze video’s worden gebruikt als tag-on op tv en in een social media campagne. Zo is Lies bijvoorbeeld te zien met een ogenschijnlijk perfecte vakantiefoto. De foto straalt vakantiegeluk uit, maar al snel wordt de kijker meegenomen naar het echte verhaal achter het beeld. Met een 'flits' schakelt de video over naar de minder perfecte momenten die Lies tijdens haar vakantie ervaart.
'We begrijpen dat het leven niet altijd perfect is, en dat geldt ook voor een zomervakantie', zegt Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience van Kruidvat. 'Met deze campagne willen we laten zien dat je met de juiste voorbereiding en de producten van Kruidvat klaar bent voor bijna elke situatie, hoe onverwacht die ook mag zijn. Hiermee willen we top of mind awareness voor Kruidvat creëren als dé plek om je optimaal voor te bereiden.'
De campagne wordt – naast de inzet van tv-commercials, online en social videos – compleet gemaakt met radiocommercials en een influencer campagne. Ook helpt Kruidvat haar klanten met een handige vakantiechecklist en is er een speciale winactie voor Kruidvat Club leden. In de winkel worden klanten via POS materiaal naar alle zomervakantieproducten geleid voor de perfecte vakantievoorbereiding. Zie het resultaat in het venster hieronder. Ga voor meer informatie naar: http://www.kruidvat.nl/vakantie.
(PvWK)
credits:
opdrachtgever: Kruidvat
reclamebureau: DDB Amsterdam & DDB Retail
productiehuis: DPPLR
lineproduction: Soulkitchen
offline edit: Marc Bechtold
online/grading: Crabsalad
geluid: Earforce
muziek: Massive Music/ Jan van der Plas
influencer marketing: We Are First
media: EssenceMediacom
PR: Ace | Glasnost
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- DDB Amsterdam
- Soulkitchen
- bbq
- zomer
- Marc Bechtold
- Lies
- tsjoetsjoewa
- Kruidvat
- DDB Retail
- Brenda Smith
- Earforce
- DPPLR
- Crabsalad
- animatieteam
- mislukking
- Massive Music
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman samenwerken in nieuwe...
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen - marketeer McArthurGlen...
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste retailers' bij ABN Amro...
- Bacardi en Coca-Cola lanceren kant-en-klare baco-cocktail
- Rel in Parijs na verwelkoming Shein door warenhuis BHV Marais
- Albert Heijn lanceert vernieuwde exclusieve verzorgingslijn Care
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Hema zet duurzame beauty in de... 14-11-2025
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve... 14-11-2025
- Action breidt Europees netwerk... 14-11-2025
- Albert Heijn viert komst Sint met... 13-11-2025
- Dille & Kamille lanceert... 13-11-2025
- Marketeer Mariëlle Rooswinkel: 'Meer... 13-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




