Chocoladeletter D van Dieuwertje uitverkocht na actie voor KWF

- Food-en-retail
- 6 mrt 2025 @ 12:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 6 mrt 2025 @ 12:30
- Peter van Woensel Kooy
Björn Remmerswaal, een groot bewonderaar van Dieuwertje Blok, voelde direct de drang om iets te doen na het nieuws van haar overlijden. 'Ze straalde warmte, zorgzaamheid en verbondenheid uit', vertelt hij aan RTL Nieuws. 'Zelfs mijn dochters voelden dat via Het Sinterklaasjournaal. Ze was een moederfiguur.'
De oud-medewerker van MarketingTribune, inmiddels een bekend illustrator, bedacht spontaan een actie als eerbetoon aan Dieuwertje. Geschokt door haar recente overlijden op 67-jarige leeftijd aan kanker, deelde hij op LinkedIn bovenstaande tekening van een stoomboot met een chocoladeletter D en riep reepmerk Tony's Chocolonely op om deze variant nog één keer uit te brengen.
Meer dan chocola
Voor Remmerswaal had het extra betekenis: hij verloor dierbaren aan kanker, waaronder zijn geliefde schoonmoeder Wilma in 2021. 'Zij noemde het "een stomme rotziekte"', vertelt Björn nu op de socials en aan Linda. Mede daarom stelde hij voor de opbrengst van de D-letter te doneren aan KWF Kankerbestrijding. Zijn oproep werd werkelijkheid. Tony's Chocolonely plaatste de chocoladeletter D in hun webshop, met de boodschap over Dieuwertje Bloks overlijden. De actie sloeg aan: binnen 24 uur waren alle 2500 letters verkocht, wat ruim 10.000 euro opleverde voor KWF, meldt Linda.
Bram Pluijm, marketeer bij Tony's, is verbaasd over het succes. 'Zoiets hebben we nooit eerder meegemaakt. We wilden Björns mooie idee graag steunen.'
Ook het KWF spreekt van een 'liefdevol eerbetoon'.
Uitverkocht
De chocoladeletter D van Tony is inmiddels uitverkocht. Extra repen produceren is niet mogelijk, aangezien de actie werd uitgevoerd met de bestaande voorraad, meldt het choco-merk online. De chocoladeletter D is net als alle andere letters van Tony een Belgische Fairtrade melkchocoladereep van 180 gram, met ten minste 32% cacaobestanddelen. Ingrediënten zijn onder andere suiker, volle melkpoeder, cacaoboter en cacaomassa uit een 'slaafvrije keten'. Hoewel de chocoladeletter D na de succesvolle actie van Remmerswaal & co dus niet meer beschikbaar is, kan doneren aan KWF uiteraard nog steeds via hun website, stellen de initiatoren. Klik hier als je dat ook wilt doen.
(PvWK | bronnen: Linda, RTL en Linkedin | beeld: Björn Remmerswaal)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Dieuwertje Blok
- actie
- D
- Tony Chocolonely
- geliefd
- eerbetoon
- sympathiek
- Sinterklaas Journaal
- Linda
- Bram Pluijm
- KWF
- RIP
- Björn Remmerswaal
- RTL
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- EasyToys en Kesbeke lanceren augurkvormige vibrator
- [marketeer 221] Lennart van Bolderick (Boldwool): 'De...
- Dr. Oetker lanceert exclusief 'niet-bestaand' evenement Club...
- Just Eat Takeaway gaat farmaceutische producten thuisbezorgen
- Ekoplaza uitgeroepen tot meest duurzame merk van Nederland
- Kruidvat stoot bol van troon als sterkste retailmerk
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Fatbike versus Pieper Bike:... 21-03-2025
- Doritos lanceert mixed reality... 21-03-2025
- Unilever verkoopt The Vegetarian... 20-03-2025
- Marit van Egmond vertrekt bij Albert... 20-03-2025
- EasyToys en Kesbeke lanceren... 20-03-2025
- Kesbeke winnaar FavorFlav Food Top... 20-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center