Gazelle introduceert nieuwe campagne 'gemakfiets'
- Food-en-retail
- 24 mrt 2025 @ 12:56
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 24 mrt 2025 @ 12:56
- Sjaak Hoogkamer
Met de nieuwe Gazelle longtail e-bike kun je gemakkelijk twee kinderen en extra bagage vervoeren. Gardeners ontwikkelde een campagne met als merkthema Love to move Life.
Gardeners bracht dit inzicht tot leven met de campagne ‘Achterop kan alles’ die in maart en april te zien is in abri’s, online en bij de Gazelle dealers in Nederland, Duitsland en België.
De campagne is de eerste uitwerking van de nieuwe merkessentie ‘Love to move life’ die Gardeners voor Gazelle ontwikkelde. Gazelle beweegt generaties sinds 1892 en Gardeners vertaalde dit met het communicatieconcept ‘understand what matters most’. Voor de nieuwe longtail family e-bike is dat de simpele formule: meer comfort + minder stress = meer familieplezier.
Gardeners is sinds 2024 strategisch en creatief partner van Gazelle. In de zomer 2024 koos Gazelle voor Gardeners na een uitgebreide pitch. Het Deense bureau e-Types werkte eerder aan een nieuwe frisse merkidentiteit en nieuwe beeldtaal voor Gazelle. Aan Gardeners de opdracht om dit tot leven te brengen met communicatie die zorgt dat vooral dertigers en veertigers het merk opnieuw ontdekken vanuit een gevoel van ‘cool contemporary comfort’.
Aletta Kok, directeur Marketing & Innovatie Koninklijke Gazelle: ‘Gazelle staat voor comfort, slimme innovaties en designs met allure. Fietsen gemaakt om lang mee te gaan. Dat betekent 'geen gedoe', wat tegenwoordig een unieke en bijzonder relevante positie in de fietsindustrie is. Het slimme, adaptieve design van onze longtail e-bike Cabby biedt de perfecte oplossing voor drukke gezinnen die comfort en flexibiliteit zoeken in hun dagelijkse mobiliteit.’
Volgens Kok is samen met Gardeners de merkessentie 'Love to move life' vertaald naar een effectief communicatieconcept voor de introductie van de Cabby. ‘Met 'Achterop kan alles' benadrukken we niet alleen de functionaliteit van de fiets, maar ook het fietsplezier: kinderen die samen achterop de Cabby zitten, beleven de mooiste avonturen en maken van elke rit een feestje. Wij zijn enthousiast om samen met Gardeners het ‘Love to move life’ gedachtegoed de komende tijd in verschillende campagnes tot leven te brengen.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Eén swipe mixt twee bonensoorten: Philips Baristina promoot...
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov / Distrifood-rapport
- Holie's introduceert de Sugar-Score
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
- Veggies First: van bijgerecht naar... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers