Raak wakkert 'inner child' aan met nieuwe merkcampagne

- Food-en-retail
- 19 mrt 2025 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 19 mrt 2025 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
Siropenmerk Raak blijft trouw aan haar missie om speelsheid en vreugde te verspreiden in Nederlandse huishoudens. In samenwerking met Natwerk lanceert Raak een nieuwe merkcampagne die ouders inspireert om hun innerlijke kind te omarmen. 'De boodschap? Dat is niet raar... dat is Raak!'
Raak, het naar eigen opgave op drie na snelst groeiende a-merk van Nederland, blijft bouwen op de kracht van speelsheid. In de nieuwe merkcampagne zetten bureau Natwerk en Raak de gedachte voort die drie jaar geleden werd ingezet: het omarmen van je innerlijke kind. 'In de films wordt op speelse wijze het gevoel van Raak tot leven gebracht. Want wat voor volwassenen misschien gek lijkt, is voor kinderen de normaalste zaak van de wereld. Door mee te doen met de fantasie en het plezier van hun kinderen, creëren ouders niet alleen onvergetelijke herinneringen, maar versterken ze ook de band met hun gezin. De films zijn te zien op TV en online en laten zien dat het plezier in de kleine dingen zit. Ze moedigen ouders aan om zich niks aan te trekken van wat anderen denken en simpelweg mee te spelen, want: dat is niet raar… dat is Raak', aldus het betrokken team.
Bekijk hier de eerste merkfilm. Nummer twee zie je in het venster hieronder.
Barend Stegeman, creative director van Natwerk: 'Bij Natwerk zoeken we de grenzen op van wat ‘niet normaal’ is. In de wereld van volwassenen worden dingen al snel als raar gezien. Je rolt niet zomaar meer een heuvel af of klimt in een boom. Maar voor je kinderen is dat juist Raak. Door ons innerlijke kind te omarmen, versterken we de band met hen. Dit is de kern van de nieuwe merkcampagne, die we naast TVC’s ook met activaties tot leven brengen—zodat ouders volop inspiratie krijgen om weer mee te spelen.'
‘100 dingen vóór ze groot zijn’
De campagne wordt online en op social versterkt met de ‘100 dingen vóór ze groot zijn’ – een lijst vol rare activiteiten en toffe winacties die ouders kunnen doen voordat hun kinderen groot zijn. Van een Gekke-kleding-modeshow tot een Ninja-parcours, genoeg inspiratie om te starten met het maken van herinneringen. Bovendien maken deelnemers kans op unieke prijzen, zoals een luchtballonvaart of een bezoek aan Burgers’ Zoo. De lijst wordt aangejaagd door influencers en is digitaal beschikbaar. Je kunt hem ook uitprinten en op de koelkast hangen, zodat ouders altijd inspiratie hebben voor leuke activiteiten in en rondom het huis.
Eva Dickmann, Brand Manager van Raak: 'Bij Raak willen we ouders aansporen om mee te doen in plaats van alleen toe te kijken. Even de dagelijkse routine loslaten en plezier maken met je kinderen, want de tijd vliegt voorbij en voordat je het weet zijn ze groot. De lijst vol inspiratie zorgt voor het maken van herinneringen die je niet snel vergeet, zo maak je kleine momenten samen groot; precies zoals kinderen dat doen.'
Bekijk de lijst op Raak100dingen.nl [klik hier]. Bekijk de tweede film in het venster hieronder.
(PvWK | beeld: Raak)
credits
Opdrachtgever: Raak (United Softdrinks)
Bureau: Natwerk
Productie: UhU Productions
Producer: Pam van Praag
Regie: Henk Loorbach
Sounddesign: Postoffice
Edit offline: Lisette van der Lee (Editors)
Grading: Bart Voorsluis
CGI: Marc van Oene
Edit online: Miguel Smit
project 100 dingen vóór ze groot zijn
Design: Job de Vogel
Collages + animatie + audio design: Niek - Studio Liftmuziek
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Xenos en Sanny Verhoeven lanceren feelgoodcollectie: 'Happy at...
- Gall & Gall lanceert rosé Bisous van Bas & Nicolette
- Rituals lanceert eerste 'airport Mind Oasis' op Schiphol
- Marit van Egmond deelt Albert Heijns succesfactoren met McKinsey
- No Waste Army wil met actie 261.000 kilo groenten redden
- KitKat ruilt smartphones in voor chocola in geestige...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Albert Heijn lanceert digitale... 22-04-2025
- Hans Anders maakt 3=1-actie deelbaar21-04-2025
- Let It Rib viert spareribs zonder gene18-04-2025
- [onderzoek] Pasen: Chocola blijft... 18-04-2025
- Retailmedia: La Place lanceert app... 18-04-2025
- Waarom chocolade met Pasen meer is... 17-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management