Vlees via de muis
- Food-en-retail
- 4 mrt 2014 @ 08:15
- Link
-
Danielle Robben
Marketing & E-commerce Consultant
Eperium - E-commerce
- 4 mrt 2014 @ 08:15
- Danielle Robben
Onze blogger en marketeer Danielle Robben toetst, test en kritiseert als een soort 'Johannes van Dam van de retail' om de twee weken formules, waarbij vergelijkend warenonderzoek niet wordt geschuwd. Ze gaat hiertoe online shoppen en vergelijkt twee bijzondere winkels op positionering, usabilty en natuurlijk ook delivery. Dit keer twee stukjes vlees via de muis. Een ode aan haar schoonvader en zijn vader, die allebei slager waren. Tinder maar dan met ander vlees.
1. Beef en steak punt nl
Google en B&S komt everywhere anywhere on top of the list. Op de homepage word je overweldigd door informatie: afhaallocaties, bezorgen na 18 uur, de bestsellers top5, reviews, aanbiedingen, herkomst van het vlees etc etc. Ze bloggen, ze Twitteren en hebben een fanpage. Je weet meteen wat voor vlees je in de kuip hebt.
Alles is te koop. Eten fotograferen is een hele kunst. Vooral met vlees. Het oogt een beetje steriel, maar wel smakelijk. Ik bestel, de goedkope versie, Waghyu Beef (niet die van 44 euro per stuk). Baktips en reviews erbij. Overtuigd. Er is aandacht besteed aan het bestelproces. Geen minimum bedrag, legio aan betaalwijzen en bij afrekenen krijg je nog wat andere vlees-tips.
Dan word ik 2x verrast: afhaalpunten en punten sparen. B&S zet de afhaalpunten bij mij in de buurt op een rij. En je kunt punten sparen. Creëer een account, breng B&S onder de aandacht en des te sneller krijg je korting op aankopen. Puntje erbij!
Bezorgkeuzes wel duidelijker vermelden. Je kunt kiezen voor brievenbus maar dat is alleen voor de cadeaubon. Ik kreeg een mooie doos met twee grote koelelementen waar mijn vlees tussen zat. Dit voelt vers!
Jan en Mathijs. Jullie mogen met recht trots zijn op jullie shop. Niet alleen leveren jullie een verrekt goed stukje vlees. Jullie hebben over alles goed nagedacht. Zet alleen qua content nog de puntjes op de I. Soms valt de tekst weg en je moet niet alles willen vertellen op de homepage.
2. Altijd lekker vlees punt nl
Nummer 4 in de Google ranglijst: AltijdLekkerVlees (topnaam natuurlijk). Om altijd lekker vlees te garanderen wordt er niet door het hele land bezorgd. We beginnen met de postcode check. Ik mag ook bestellen net als de 850 restaurants in Nederland en België waar ALV ook aan levert. Frank en Jeroen hebben maar 1 doel: via online een stukje ambachtelijk, restaurantwaardig vlees op tafel krijgen bij de consument.
Ik ga weer voor de Waghyu Beef. 4 resultaten maar geen Waghyu. Dan maar 2 entrecotes. De site is rustig en duidelijk. Onder de button vacuüm staat geschreven dat het verse vlees, bij bv rundvlees, 28 dagen in de koelkast houdbaar is. Goede info.
Pas bij het afrekenen wordt duidelijk dat er een minimum is van 35 euro. T-splitsing: haak ik af of gooi ik de diepvries vol. Mijn mandje zit al snel vol met entrecote, lamskoteletten en kalfsgehakt. Voorzien van product- en versheidbeschrijving, hoe lang in de pan en de voedingswaarden. Vooral dat laatste spreekt mij aan.
Het bestelproces gaat soepel. Met ‘geen- gezeur-geld-terug garantie’. Daar moest ik even over nadenken.
15uur. De bel. Een man in witte jas. Ik had gezegd ’s avonds afleveren, maar misschien nam hij de gok. De verpakking netjes. Het vlees ziet er lekker uit. Niet gekoeld, maar vers bezorgd.
Hier krijgen we ook korting. Maar dan in de doos, via de traditionele cadeaubon. Bij de volgende 3 bestellingen krijg ik 10%. Als die 10% het bedrag maar niet <35 euro maakt.
Btw: het vlees van beide inmiddels geproefd…. D E L I C I O U S. Allebei: top of the bill. Digitaal heeft Beef & Steak het beter voor elkaar en is de uitdaging groter door landelijke bezorging.
Mijn rating
Altijd lekker vlees
9
Beef & Steak
9,5
-
Danielle Robben
- Werkt bij: Eperium
- Functie: Marketing & E-commerce Consultant
- Website:http://www.eperium.com/
- Profiel »
- vlees
- positionering
- usability
- online shoppen
- delivery
- Altijd lekker vlees
- Johannes van Dam van de retail
- Danielle Robben
- Beef en steak
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en... 08-07-2025
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers