Sanoma stopt met tijdschrift NUsport
- Media
- 9 okt 2013 @ 09:41
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune
- 9 okt 2013 @ 09:41
- Redactie Media
Uitgeverij Sanoma heeft de stekker getrokken uit het tijdschrift NUsport. Dat lijkt de voorbode van een grotere reorganisatie die op til staat bij de Hoofddorpse uitgever van succestitels als Donald Duck en Libelle, die in zwaar weer raakte na de overname van SBS Broadcasting.
Tegenvallende verkoopcijfers zijn de reden om met NUsport te stoppen. De laatste editie van het sportblad (tot 2010 bekend als Sportweek) ligt op 14 november in de winkel. Daarna gaat de website met een ingekrompen redactie verder onder de vlag van NU.nl.
Sanoma stopte eerder al met publieksbladen als Esta, Groter Groeien en Fab. Ook bladen als Nieuwe Revu, Viva en Flair zouden op de nominatie staan om uit de winkel te verdwijnen, maar de Finse uitgever ontkent deze geruchten tot nu toe ten stelligste.
Eind oktober presenteert Sanoma de derde kwartaalcijfers en wordt er uitsluitsel gegeven over de invulling van de reorganisatie. Dan zal ook duidelijk zijn of er meer tijdschriften gaan verdwijnen. Begin november zijn de vakbonden uitgenodigd voor een gesprek, meldt de Volkskrant.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- tijdschrift
- magazine
- Sanoma
- Nieuwe Revu
- Flair
- Sportweek
- reorganisatie
- NUsport
- Viva
- stoppen
- kwartaalcijfers
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Airborne gaat vanaf vandaag... 04-10-2024
- Dit zijn de genomineerden Mercurs 202403-10-2024
- KPN besteedt aandacht aan cyberpesten01-10-2024
- DPG Media vernieuwt home... 27-09-2024
- Mercurs bestaat 25 jaar;... 25-09-2024
- Telegraaf belangrijke nieuwsbron... 18-09-2024
MarketingTribune Events
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing