Topman Media Groep Limburg stapt op
- Media
- 19 dec 2013 @ 09:24
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune
- 19 dec 2013 @ 09:24
- Redactie Media
Loek Radix, CEO van uitgeverij Media Groep Limburg, is met onmiddellijke ingang opgestapt, na een conflict met moederbedrijf Mecom. Radix was na een grootschalige reorganisatie bezig met overnamegesprekken, maar middenin die onderhandelingen besloot Mecom de verkoop te staken. Daarop heeft Radix zijn opdracht teruggegeven en besloten per direct te vertrekken.
VillaMedia.nl citeert een interne mail die Radix aan de medewerkers heeft gestuurd over zijn vertrek: 'Het was voor mij een zeer onaangename verrassing dat Mecom, precies op het moment dat de laatste formaliteiten rondom de kostenbesparingen waren geregeld en net voordat overeenstemming over verkoop zou worden bereikt (met Concentra, red.), heeft besloten om de stekker uit het verkoopproces te trekken. Ik ben niet bij die beslissing betrokken geweest.'
Volgens Radix heeft hij bij zijn aantreden altijd gehamerd op winstgevendheid van MGL op de lange termijn, waarbij het vinden van een nieuwe eigenaar onontbeerlijk was. 'Het spijt mij zeer dat ik deze stap heb moeten nemen, want MGL is een prachtig bedrijf. Ik ben er echter van overtuigd dat ik de zaak van MGL het beste dien, door dit krachtige signaal naar Mecom af te geven', aldus Radix.
Het managementteam en de ondernemingsraden van MGL en NDL betreuren het plotselinge vertrek van de CEO omdat 'hij voor een zeer positieve impuls in onze onderneming heeft gezorgd. Het is voor de toekomst van ons bedrijf een slechte zaak dat hij niet in de gelegenheid is gesteld zijn missie succesvol af te ronden'.
Vandaag wordt het personeel van MGL tijdens een speciale bijeenkomst geinformeerd over de ontstane situatie.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing