Harper's Bazaar komt naar Nederland, Cécile Narinx wordt hoofdredacteur

Harper's Bazaar komt naar Nederland, Cécile Narinx wordt hoofdredacteur
  • Media
  • 26 mrt 2014 @ 12:05
  • 27452 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintJournalistiek

Hearst Magazines start dit najaar in Nederland met Harper's Bazaar, het oudste modeblad ter wereld. Om de lancering te laten slagen stapt ELLE-hoofdredacteur Cécile Narinx over naar deze nieuwe zustertitel.

Narinx vertrekt na tien jaar bij ELLE en is naar eigen zeggen ‘apetrots’ om deze nieuwe klus te kunnen gaan doen. Harper’s Bazaar heeft een historie van 150 jaar en staat bekend om de journalistieke aanpak, hoogstaande fotografie en iconische covers. Het magazine, dat in 1867 voor het eerst uitkwam, verschijnt momenteel in 30 landen - Nederland niet meegeteld.

Harper’s Bazaar heeft één zogeheten global fashion director die ook voor de Nederlandse editie modeseries zal overzien: Carine Roitfeld vervult deze rol sinds vorig jaar. Hearst meldt: 'Je mag dus rekenen op modeseries met grootse internationale allure, zoals ‘What’s new for spring 2014 according to Carine Roitfeld’, geschoten door Karl Lagerfeld.' 

Een exacte verschijningsdatum voor het eerste nummer van de Nederlandse Harper's Bazaar is nog niet bekend, maar het blad moet dit najaar in de schappen liggen. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken