Bavaria en Sunweb in WK-reclameblok Super Dutch

Bavaria en Sunweb in WK-reclameblok Super Dutch
  • Media
  • 22 apr 2014 @ 11:38
  • 25953 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediastrategieCampagnesTelevisieWK Voetbal

Bavaria en Sunweb zijn de eerste adverteerders die door Ster zijn gestrikt om met verrassende WK-commercials te komen in het speciale WK-reclameblok 'Super Dutch. Een tv-spot in dit blok kost het recordbedrag van 200.000 euro.

Het Super Dutch reclameblok wordt uitgezonden op vrijdag 13 juni in de rust van de wedstrijd Nederland-Spanje, waarin Oranje revanche kan nemen voor de verloren WK-finale van vier jaar geleden. 

'Veel adverteerders haken tijdens grote sportevenementen in met speciale commercials en wij bieden hen nu de mogelijkheid om bijvoorbeeld de primeur van deze inhakers uit te zenden in het speciale Super Dutch-blok', zegt Ster-directeur Arian Buurman. 'Miljoenen Nederlanders zitten 13 juni klaar voor de eerste wedstrijd van Oranje, naar verwachting rond de 10 miljoen mensen. Dat zorgt voor ultieme aandacht voor commercials en merken.'

Ralph Bongaerts, marketingmanager Bavaria: 'Het is erg mooi dat Ster het reclameblok Super Dutch in het leven heeft geroepen. In de VS is het al jaren een fenomeen aangezien reclame op deze manier weer echt een traktatie wordt voor de kijkers. We kijken ernaar uit om de speciale versie van onze commercial in dit reclameblok te lanceren.'

Nicolette Burger, hoofd marketing bij Sunweb: 'Wij zijn de nieuwe reispartner van Oranje. Het Super Dutch-moment is een uniek moment om ons reispartnership met de KNVB op geheel eigen wijze met een grote relevante doelgroep te delen.'

Rond de andere twee groepsduels kost een commercial 99.000 euro. De finale wordt aangeboden voor 117.000 euro, iets meer dan vier jaar geleden (toen Nederland er daadwerkelijk in stond). Lees meer over de prijzen van Super Dutch bij AD. Opmerkelijk is dat Ster vorige week al meldde dat het bewuste reclameblok al 'bijna vol' zou zitten. Als dat waar zou zijn, had je inmiddels meer namen van adverteerders verwacht. Wellicht schrikt de prijs bedrijven toch af. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken