EEN Media (Femmefab) brengt Kin Community naar Nederland
- Media
- 12 sep 2017 @ 09:47
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Social mediaVloggenBranded content
- 12 sep 2017 @ 09:47
- Redactie Media
Het Amerikaanse digital media & entertainmentbedrijf Kin Community en het Nederlandse EEN Media zijn een partnership aangegaan.
De strategische partnership tussen Kin Community en EEN Media betreft met name EEN Media’s dochterbedrijf Femmefab, haar bestaande (commerciële) relaties en haar Nederlandse content creators. Femmefab vertegenwoordigt meer dan 90 influencers en publishers gericht op de doelgroep vrouwen met interesse in Fashion, Beauty, Health en Jonge Gezinnen. Femmefab bereikt daarmee maandelijks meer dan 6 miljoen vrouwen in Nederland. Kin, met reeds partnerships in Canada en Australië, vertegenwoordigt meer dan 150 video content creators, waaronder Rosanna Pansino, Hannah Hart, LaurDIY, How To Cake It en Jenn Im, met maandelijks 100 miljoen abonnees en ruim 500 miljoen views op YouTube.
Binnen de samenwerking wordt EEN Media de primaire vertegenwoordiger van Kin Community in Nederland. Kin en EEN Media bieden samen toonaangevende en marktleidende op maat gemaakte digitale video oplossingen via hun influencers aan lokale adverteerders op alle sociale platformen.
Kin breidt hiermee ook haar content creators aanbod uit, met onder meer influencers als Kim Jacobs (Alboe.nl), Danique Hoofwijk (Girlscene.nl), Kelly Donders (Kellycaresse.nl) en Annemerel de Jongh (Annemerel.com). De komende maanden zullen meerdere creators zich aansluiten bij Kin Community Nederland.
Rick Matthews, Kin Community’s VP of International: 'EEN Media deelt Kin's visie om vrouwen over de hele wereld het leven dat zij wensen, te laten ontdekken en creëren. We zijn heel blij dat we onze internationale uitbreiding voortzetten met een partij die veel vooraanstaande merken bedient met op maat gemaakte content die direct hun doelgroep aanspreekt.'
Jorrit Kuipers, CCO en founder van EEN Media/Femmefab: 'Kin Community is Amerika’s nummer één digital creators video netwerk voor vrouwen en we verheugen ons op deze samenwerking om zo samen onze video propositie in Nederland verder uit te breiden. We delen dezelfde visie en waarden en de gedeelde expertise omtrent de vrouwelijke doelgroep reikt nu verder dan onze eigen grenzen. Dit brengt kennis mee die zowel onze influencers als ons netwerk van merken en bureaus ten goede zal komen als het gaat om het leveren van authentieke en kwalitatieve branded video content.'
Kin is een digitaal media & entertainment bedrijf dat vrouwen wereldwijd inspireert om het leven dat zij willen, te ontdekken en te creëren. Kin Studios produceert originele branded video content van topkwaliteit binnen lifestyle categorieën waaronder Food, Home en Doe-het-zelf. Kin Community is een netwerk van meer dan 150 van ’s werelds beste lifestyle content creators op meerdere sociale platformen met vestigingen in de Verenigde Staten, Canada, Australië en nu Nederland. Lees meer op kincommunity.com.
EEN Media is een van de grootste online publishers van Nederland met focus op de doelgroep vrouwen van 14 tot 50 jaar. EEN Media bereikt ruim 3 miljoen vrouwen per maand met haar publishing portfolio bestaande uit meer dan 10 titels. Andere activiteiten van dit multimediaal bedrijf zijn branded content, e-commerce en subscription concepten met spin-offs naar TV-formats en events. Femmefab, dochter bedrijf van EEN Media, is een online media exploitant dat meer dan 90 influencers en publishers vertegenwoordigt specifiek gericht op vrouwen met grote interesse in Fashion, Beauty, Health & Sport, Lifestyle en Jonge Gezinnen (Moeders). Maandelijks bereikt Femmefab 6 miljoen vrouwen. Lees meer over Kin Community Nederland.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als Nederlands modeblad
- Onderzoek PepsiCo bevestigt merkimpact via Fast-kanalen Talpa
- Ad Alliance en RTL testen nieuwe Split Screen-reclamevorm
- Mediabedrijven vrezen forse klap door Google's nieuwe AI modus
- Stichtingen borgen onafhankelijkheid NU.nl en RTL Nieuws
- Charelle Akihary over de digitale omslag van de NPO
Laatste Nieuws
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als... 10-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes