MWG maakt Amma-nominaties bekend

MWG maakt Amma-nominaties bekend
  • Media
  • 11 apr 2019 @ 12:29
  • 15370 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • CampagnesMediabureauAwards

De genomineerden voor de Amma Awards zijn bekend. Het recordaantal inzendingen voor deze mediaprijzen van MWG is in verschillende rondes beoordeeld door professionals uit de branche. Op 16 mei worden de winnaars bekend gemaakt tijdens mediafestival AllOut.

Dit zijn alle Amma-nominaties op een rij:

YIM Talent van het jaar

  • Thies van Zadelhoff – Mediaxplain
  • Thomas van der Biezen – Greenhouse Group
  • Marco Woltersom – PHD Media

Het YIM Talent van het jaar is op 21 maart bepaald aan de hand van een workshop en presentatie.

Sales-representative van het jaar

  • Rick Vriesema - Exterion Media
  • Mascha Colmans-de Graaf - Jean Mineur Mediavision
  • Eva Rozenbeek - Exterion Media

De nominaties en winnaar van de Sales Representative van het Jaar (voorheen Carl Lipp-prijs) zijn bepaald door een online enquête onder adverteerders en mediabureaus, uitgevoerd door GfK.

Beste inzet van een medium

  • Het Perroncollege, leren terwijl je wacht! - Open Universiteit, ZIGT, Exterion Media
  • Hans Anders: Hoor wat je mist! - Hans Anders, Initiative, Talpa, Starkey, RTL
  • Volvo XC40 owns the streets - Volvo, Mindshare Greenhouse, Ogilvy, JC Decaux, BlowUp, BeDigital

Beste content- en engagement-strategie

  • Opel zet de autobranche op zijn kop met Jade - Opel Nederland BV, J. Walter Thompson Amsterdam, WeberShandwick, Randstad, MediaCom
  • #myfirstblood - 2Basics, Riot Games en Gamers First
  • Mini restaurant van McDonald’s vergroot liefde voor het merk - McDonald's, OMD, TBWA, HKS, DDB Unlimited (Databay)
  • Bavaria Carnavalvrij - Bavaria, Mindshare Greenhouse, Fama Volat, Blauw Gras, Swinkels Family Brewers

Beste inzet van owned media

  • Hoe CadeauKalender van McDonald’s in 2018 alle doelstellingen overtrof! – McDonald's, OMD, DDB Unlimited (Databay), TBWA, HKS
  • For the players - Sony Playstation, MediaCom, DIVIMOVE Beste media-innovatie
  • Contactloos doneren in een digitale abri – Justdiggit, JCDecaux en Kinetic (en met medewerking van Feeling Bright (concept), Lama Lama (design) en influencer marketingbureau IMA)
  • De personalisering van nieuws: smart radio & smart journalism - FD Mediagroep
  • Adscan: machine learning-tool helpt reclamevideo’s effectief te maken –Ster
  • Auping bedtijdverhaal - Auping, Mindshare Greenhouse Group, Buutvrij

Beste mediaperformance

  • NS Flex, net zo flexibel als jij (zie beeld bovenaan) - Initiative, NS, N=5, Metrixlab
  • Tele2 Connected lounge - Tele2, iProspect, De Persgroep, De Ondernemer, Dentsu Aegis Network
  • VodafoneZiggo: a world class strategy in a local mobile era - VodafoneZiggo, Google, Greenhouse Group

Beste datastrategie

  • Lion King – Stage Entertainment - Greenhouse, Mindshare
  • Parkmobile: juist datamodel verlaagt customer churn met 50% - Parkmobile, MobPro
  • +15% omzet door dynamische weerdata bij A-Z Barbecue - Happy Idiots
  • BidWiser, 1/3e meer business door artificial intelligence - MediaCom, Specsavers, Greenhouse

Beste mediastrategie

  • Alle reden voor een Volkswagen - MediaCom, Greenhouse, Achtung!
  • Neem je TV lekker mee, met Ziggo GO - OMD, J. Walter Thompson, Search Result
  • Hoe Samsung het jaarlijkse iPhone lanceringsfeestje verpestte - Publicis Groupe Starcom, Cheil, Boomerang

Beste media-research

  • Trusted Brands, Trusted Ads - Sanoma, Mediabrands Marketing Sciences, Alpha.One
  • How offline advertising drives reach and engagement on Facebook - Dentsu Aegis DNA en Amsterdam School of Communication Research (Universiteit van Amsterdam)

Deze categorie heette vroeger Hans du Chatinier-prijs.

Merk van het jaar

  • Hoe Ziggo onderscheidend vermogen vanuit media weet te realiseren – VodafoneZiggo, OMD, J. Walter Thompson Amsterdam, SearchResult, DisXT en Kumpany
  • Linda: het mediamerk voor alle leuke vrouwen van Nederland - Mood for Magazines

Media-exploitant van het jaar

  • Wayne Parker Kent
  • De Persgroep
  • Qmusic

Digitaal bureau van het jaar

  • Storm Digital
  • Greenhouse Group
  • iProspect

Mediabureau van het jaar

  • MediaCom
  • Zigt
  • Initiative
  • Mediaxplain

Op donderdag 16 mei 2019 organiseert MWG voor de eerste keer mediafestival AllOut. Het traditionele congres (dat tot nu toe plaatsvond in februari) en de Amma-uitreiking worden op deze dag samengevoegd tot een nieuw totaalconcept bij Thuishaven Amsterdam. Het dagprogramma Outspoken start om 10.30 uur en bestaat uit inspirerende presentaties en interactieve break-out sessies met onder anderen Patrick Dixon en Victor Knaap. ’s Avonds worden de Amma’s uitgereikt onder het thema Outstanding. De avond wordt afgesloten met een Outrageous feest.

MWG is de branchevereniging van en voor mensen in de commerciële communicatie. Via events, bijeenkomsten, vakprijzen en publicaties wil MWG de mediakennis van leden en vakgenoten verbreden en verdiepen en een verbindende rol spelen tussen media, merken, content, data en technologie.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken