'YouTube wordt vaak gebruikt als archief of voor doorplaatsing van tv-commercials'

'YouTube wordt vaak gebruikt als archief of voor doorplaatsing van tv-commercials'
  • Media
  • 7 jun 2022 @ 08:00
  • 26369 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • YouTube

Peter Minkjan is co-founder & chief product officer bij Team5PM. Samen met Lisa de Wachter, Industry Manager bij YouTube, verzorgt hij een van de presentaties tijdens Nima Marketing Day 2022.

Peter Minkjan is medeoprichter van het YouTube-bureau Team5PM. In zijn functie is hij verantwoordelijk voor de productontwikkeling en innovatie van het bureau en zijn klanten. Hij heeft een brede kennis van YouTube, het algoritme, de nieuwste ontwikkelingen, contenttrends en virale content. Daarnaast deelt hij zijn YouTube-kennis met diverse Nederlandse marketingbladen en platforms, zoals MarketingTribune, Marketingfacts, Emerce en SportNext, en spreekt hij op evenementen, (online) congressen en in podcasts.

De titel van de presentatie luidt: ‘Succes op YouTube: hoe data & creativiteit de winnende formule is.’ Minkjan: ‘Ondanks de enorme populariteit van YouTube zetten nog te weinig merken dit platform succesvol in. Hier gaan we met deze sessie verandering in brengen. Wat zijn de laatste trends en ontwikkelingen? Van welke merken kun jij leren? Hoe pak jij het vooral niet aan als je succes wilt, maar hoe je met een combinatie van data-analyse en creativiteit een winnende formule te pakken hebt. In onze gezamenlijke sessie van Team5pm en YouTube zullen wij al deze vragen beantwoorden.’

Als merk effectiever
Wat niet veel mensen weten is dat je op YouTube ook de ranking en zoekresultaten positief kunt beïnvloeden. Minkjan: ‘Team5pm helpt klanten aan succes in elke fase van de videofunnel met datagedreven consultancy en algoritmevriendelijke contentcreatie.’
Met bijna 12 miljoen gebruikers is YouTube groter dan Facebook en Instagram. Door de toenemende populariteit krijgt het een steeds belangrijkere rol in de marketingmix. Minkjan: ‘Toch worstelen nog veel merken en uitgevers met de inzet van video. YouTube wordt vaak gebruikt als archief of voor doorplaatsing van tv-commercials en influencercampagnes, terwijl het veel breder inzetbaar is. Door YouTube te zien als een zoekmachine en educatieplatform open je een nieuwe wereld vol kansen.’

‘We leerden van onze fouten en zien het als onze taak deze te delen’
Minkjan vervolgt: ‘Met zoekmachineoptimalisatie zorgen we dat video’s beter gevonden worden. Iets waar we - samen met YouTube - uitgebreider op ingaan tijdens Nima Marketing Day 2022. Naast dat we je meenemen in de mogelijkheden, vertellen we je ook wat je niet moet doen op YouTube. De afgelopen jaren leerden we van onze fouten en we zien het als onze taak om deze te delen. Het is leuk als video’s goed bekeken worden, maar het moet bijvoorbeeld ook duidelijk zijn wie de afzender is.’

Hét marketingfestival voor en door marketeers

Op donderdag 16 juni 2022 staan marketeers in de spotlights. Topsprekers delen hun eigen verhalen over marketinguitdagingen, die soms geweldig uitpakten en soms wat minder, maar waar je altijd iets van opsteekt. DeFabrique in Utrecht fungeert wederom als ‘festivalterrein’ voor Nima Marketing Day. Koop nu je kaartje met korting!

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken