Adidas kiest voor online only
- Online
- 17 mrt 2017 @ 11:56
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Mobile
- 17 mrt 2017 @ 11:56
- Redactie Online
Sportmerk Adidas stopt volledig met tv-reclame. Zijn klanten bewegen zich vooral op mobiele, digitale kanalen en daarom heeft adverteren op televisie geen zin meer volgen CEO Kasper Rorsted. Het is de doelstelling om de omzet via e-commerce te verviervoudigen.
In een interview met CNBC vertelde de Deense topman over zijn drastische besluit om televisie te schrappen uit de marketingmix van Adidas. Adidas trok vorig jaar bijna twee miljard euro uit voor marketing. In 2015 lanceerde Adidas nog zijn grootste marketingcampagne in zijn bestaan, De 'Take It'-campagne.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- DNB: Online kaartbetalingen sterk in... 04-07-2025
- AI-modellen geven vergeten mode een... 01-07-2025
- Bijna helft Nederlanders lid van... 30-06-2025
- Parkeerbordjes-actie Klabats zet HR... 27-06-2025
- Wat als je advertenties inspelen op... 24-06-2025
- WhatsApp krijgt advertenties18-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers