Adidas kiest voor online only

Adidas kiest voor online only
  • Online
  • 17 mrt 2017 @ 11:56
  • 30922 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Mobile

Sportmerk Adidas stopt volledig met tv-reclame. Zijn klanten bewegen zich vooral op mobiele, digitale kanalen en daarom heeft adverteren op televisie geen zin meer volgen CEO Kasper Rorsted. Het is de doelstelling om de omzet via e-commerce te verviervoudigen.

In een interview met CNBC vertelde de Deense topman over zijn drastische besluit om televisie te schrappen uit de marketingmix van Adidas. Adidas trok vorig jaar bijna twee miljard euro uit voor marketing. In 2015 lanceerde Adidas nog zijn grootste marketingcampagne in zijn bestaan, De 'Take It'-campagne. 





Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken