Nederlandse startup Swapfiets breidt uit naar Denemarken

  • Online
  • 20 aug 2018 @ 10:28
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Startup

Fietsabonnement service Swapfiets gaat naar Denemarken. De eerste fietsen worden vandaag geleverd in de steden Kopenhagen, Aarhus en Odense.

De uitbreiding naar Denemarken past in de groeistrategie van Swapfiets, sinds begin 2018 is het bedrijf ook actief in vier Duitse en drie Belgische steden. Swapfiets groeide in 2017 met 1600 procent en zal in 2018 het aantal abonnementen weer vervijfvoudigen naar meer dan 100.000 klanten. Na het grote succes in Nederland, Duitsland en België sinds begin dit jaar is de startup klaar voor uitbreiding naar Denemarken. De startup heeft 53.000 klanten in Nederland, België en Duitsland en is al actief in 29 Europese steden. In najaar 2018 zullen onder andere ook Brussel en München volgen.

Altijd fietsen

Swapfiets werkt simpel: voor €15 per maand (€12 voor studenten) krijgen klanten een kwalitatieve fiets en zorgt Swapfiets ervoor dat deze het altijd doet. Service en reparaties zijn namelijk inclusief. Bij een defect, zoals een lekke band, komt er binnen twaalf uur een fietsenmaker langs aan huis. Deze zal de Swapfiets repareren of ‘swappen’ voor een ander exemplaar. Zo is de klant altijd binnen tien minuten weer onderweg. Klanten zijn uiteraard ook welkom in de fysieke winkels van het bedrijf in de stad.

Groei

Door de internationale uitbreiding van Swapfiets kunnen steeds meer klanten zorgeloos fietsen. Uit eerder onderzoek van de European Cyclists Federation (ECF) is gebleken dat Denemarken zelfs een fietsvriendelijker land dan Nederland is. De stap naar de noorderburen was daarmee ook een logische voor het bedrijf. Nooit eerder openden ze in drie steden tegelijkertijd. Medeoprichter Steven Uitentuis: ‘Net als in Nederland, is ook in Denemarken de fiets het populairste vervoersmiddel in de stad. Mensen willen wel op een fiets rijden, maar geen tijd en moeite verspillen aan het bezit van de fiets. Wij willen ervoor zorgen dat iedereen kan fietsen zonder erbij stil te staan. Door in Denemarken direct te lanceren in de drie grootste steden kunnen we nog meer mensen helpen en een betere service bieden.’

Blauwe voorband

Swapfiets onderscheidt zich van bestaande fiets concepten omdat het de enige fiets is waar klanten altijd op kunnen rekenen. Elke fiets hoort altijd bij één klant, gaat er iets kapot dan wordt de fiets verwijderd uit de stad en gerepareerd. De Swapfiets is te herkennen aan de iconische blauwe voorband.

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken