Nederlandse startup Swapfiets breidt uit naar Denemarken
- Online
- 20 aug 2018 @ 10:28
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Startup
- 20 aug 2018 @ 10:28
- Sjaak Hoogkamer
Fietsabonnement service Swapfiets gaat naar Denemarken. De eerste fietsen worden vandaag geleverd in de steden Kopenhagen, Aarhus en Odense.
De uitbreiding naar Denemarken past in de groeistrategie van Swapfiets, sinds begin 2018 is het bedrijf ook actief in vier Duitse en drie Belgische steden. Swapfiets groeide in 2017 met 1600 procent en zal in 2018 het aantal abonnementen weer vervijfvoudigen naar meer dan 100.000 klanten. Na het grote succes in Nederland, Duitsland en België sinds begin dit jaar is de startup klaar voor uitbreiding naar Denemarken. De startup heeft 53.000 klanten in Nederland, België en Duitsland en is al actief in 29 Europese steden. In najaar 2018 zullen onder andere ook Brussel en München volgen.
Altijd fietsen
Swapfiets werkt simpel: voor €15 per maand (€12 voor studenten) krijgen klanten een kwalitatieve fiets en zorgt Swapfiets ervoor dat deze het altijd doet. Service en reparaties zijn namelijk inclusief. Bij een defect, zoals een lekke band, komt er binnen twaalf uur een fietsenmaker langs aan huis. Deze zal de Swapfiets repareren of ‘swappen’ voor een ander exemplaar. Zo is de klant altijd binnen tien minuten weer onderweg. Klanten zijn uiteraard ook welkom in de fysieke winkels van het bedrijf in de stad.
Groei
Door de internationale uitbreiding van Swapfiets kunnen steeds meer klanten zorgeloos fietsen. Uit eerder onderzoek van de European Cyclists Federation (ECF) is gebleken dat Denemarken zelfs een fietsvriendelijker land dan Nederland is. De stap naar de noorderburen was daarmee ook een logische voor het bedrijf. Nooit eerder openden ze in drie steden tegelijkertijd. Medeoprichter Steven Uitentuis: ‘Net als in Nederland, is ook in Denemarken de fiets het populairste vervoersmiddel in de stad. Mensen willen wel op een fiets rijden, maar geen tijd en moeite verspillen aan het bezit van de fiets. Wij willen ervoor zorgen dat iedereen kan fietsen zonder erbij stil te staan. Door in Denemarken direct te lanceren in de drie grootste steden kunnen we nog meer mensen helpen en een betere service bieden.’
Blauwe voorband
Swapfiets onderscheidt zich van bestaande fiets concepten omdat het de enige fiets is waar klanten altijd op kunnen rekenen. Elke fiets hoort altijd bij één klant, gaat er iets kapot dan wordt de fiets verwijderd uit de stad en gerepareerd. De Swapfiets is te herkennen aan de iconische blauwe voorband.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- WhatsApp krijgt advertenties18-06-2025
- VanMoof lanceert S6: krachtiger en... 11-06-2025
- [column] Marketingtoppers in London... 06-06-2025
- AI Assistent wil werken in Albert... 06-06-2025
- Maastricht zet bezoeker centraal met... 05-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation