Nederlandse startup Swapfiets breidt uit naar Denemarken
- Online
- 20 aug 2018 @ 10:28
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Startup
- 20 aug 2018 @ 10:28
- Sjaak Hoogkamer
Fietsabonnement service Swapfiets gaat naar Denemarken. De eerste fietsen worden vandaag geleverd in de steden Kopenhagen, Aarhus en Odense.
De uitbreiding naar Denemarken past in de groeistrategie van Swapfiets, sinds begin 2018 is het bedrijf ook actief in vier Duitse en drie Belgische steden. Swapfiets groeide in 2017 met 1600 procent en zal in 2018 het aantal abonnementen weer vervijfvoudigen naar meer dan 100.000 klanten. Na het grote succes in Nederland, Duitsland en België sinds begin dit jaar is de startup klaar voor uitbreiding naar Denemarken. De startup heeft 53.000 klanten in Nederland, België en Duitsland en is al actief in 29 Europese steden. In najaar 2018 zullen onder andere ook Brussel en München volgen.
Altijd fietsen
Swapfiets werkt simpel: voor €15 per maand (€12 voor studenten) krijgen klanten een kwalitatieve fiets en zorgt Swapfiets ervoor dat deze het altijd doet. Service en reparaties zijn namelijk inclusief. Bij een defect, zoals een lekke band, komt er binnen twaalf uur een fietsenmaker langs aan huis. Deze zal de Swapfiets repareren of ‘swappen’ voor een ander exemplaar. Zo is de klant altijd binnen tien minuten weer onderweg. Klanten zijn uiteraard ook welkom in de fysieke winkels van het bedrijf in de stad.
Groei
Door de internationale uitbreiding van Swapfiets kunnen steeds meer klanten zorgeloos fietsen. Uit eerder onderzoek van de European Cyclists Federation (ECF) is gebleken dat Denemarken zelfs een fietsvriendelijker land dan Nederland is. De stap naar de noorderburen was daarmee ook een logische voor het bedrijf. Nooit eerder openden ze in drie steden tegelijkertijd. Medeoprichter Steven Uitentuis: ‘Net als in Nederland, is ook in Denemarken de fiets het populairste vervoersmiddel in de stad. Mensen willen wel op een fiets rijden, maar geen tijd en moeite verspillen aan het bezit van de fiets. Wij willen ervoor zorgen dat iedereen kan fietsen zonder erbij stil te staan. Door in Denemarken direct te lanceren in de drie grootste steden kunnen we nog meer mensen helpen en een betere service bieden.’
Blauwe voorband
Swapfiets onderscheidt zich van bestaande fiets concepten omdat het de enige fiets is waar klanten altijd op kunnen rekenen. Elke fiets hoort altijd bij één klant, gaat er iets kapot dan wordt de fiets verwijderd uit de stad en gerepareerd. De Swapfiets is te herkennen aan de iconische blauwe voorband.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing