Internetgebruik steeds mobieler
- Online
- 18 dec 2013 @ 00:00
- Link
-
Wieger Waardenburg
senior online marketeer, eigenaar
XpertMarketing en Internetbureau Fris Online - Mobile
- 18 dec 2013 @ 00:00
- Wieger Waardenburg
Echt een verrassing zal het niet zijn, maar het mobiel internetgebruik stijgt hard. Maar hoe hard gaat het eigenlijk? En wat doet u met deze informatie?
http://www.businessinsider.com/the-future-of-digital-2013-2013-11/#-21
Internetgebruik wereldwijd
In 2005 hadden wereldwijd ongeveer 1 miljard mensen toegang tot internet. In 2010 waren dit er al ca. 2 miljard. De verwachting is dat dit er eind 2013 rond de 2,75 miljard zijn. Hoewel de totale wereldbevolking stijgt, stijgt het aantal internetgebruikers een stuk sneller. Ook in Nederland wordt mobiel steeds meer de standaard. GfK kwam onlangs met een digitaal trendrapport waaruit blijkt dat er in Nederland alleen al 8,5 miljoen smartphonebezitters zijn. Voor het eerst overstijgt dit het aantal desktopbezitters. Ook is meer dan de helft van de Nederlanders in het bezit van een tablet.
Verdeling apparaten
Business Insider deed onderzoek naar de verdeling van apparaten wanneer het gaat om internetgebruik. Voor 2005 werd internet alleen gebruikt via pc’s (desktops en laptops), dat is tegenwoordig wel anders. Naast de intrede van smartphones en tablets, worden ook steeds meer tv’s gebruikt voor internetdoeleinden.
Gefragmenteerd landschap
De toename in het aantal apparaten waarmee internet gebruikt wordt, leidt tot de nodige fragmentatie van het online landschap. Veel apparaten betekent automatisch veel verschillende schermformaten.
Hoe speelt u hierop in?
Dat het internetlandschap constant aan verandering onderhevig is, is een feit. Maar hoe daarmee om te gaan? De mobiele bezoeker bestaat bijvoorbeeld niet. Vanwege de enorme diversiteit aan smartphones en tablets is een mobiele website al een behoorlijk beperkende factor.
Responsive webdesign kan een goede oplossing zijn. Natuurlijk is dat wel afhankelijk van het doel van uw website. Responsive webdesign kan niet zonder meer als de heilige graal onder de mobiele oplossingen worden gezien maar is in veel gevallen wel een goede keuze. Zeker wanneer de informatiebehoefte van mobiele bezoekers sterk overeenkomst met die van bijvoorbeeld desktopbezoekers.
Hoe bedient u mobiele bezoekers? En waarom heeft u voor een specifieke oplossing gekozen? Laat het weten in de reacties!
-
Wieger Waardenburg
- Werkt bij: XpertMarketing en Internetbureau Fris Online
- Functie: senior online marketeer, eigenaar
- Website:http://xpertmarketing.nl
- Profiel »
- mobile
- pc
- Wieger Waardenburg
- onderzoek
- mobiele website
- responsive webdesign
- tablet
- XpertMarketing
- smartphone
- smarttv
- desktop
- laptop
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- DNB: Online kaartbetalingen sterk in... 04-07-2025
- AI-modellen geven vergeten mode een... 01-07-2025
- Bijna helft Nederlanders lid van... 30-06-2025
- Parkeerbordjes-actie Klabats zet HR... 27-06-2025
- Wat als je advertenties inspelen op... 24-06-2025
- WhatsApp krijgt advertenties18-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers