Zangeres Do steunt campagne Omarm Psoriasis
- Sponsoring
- 27 jun 2017 @ 09:05
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - Social mediaCampagnesEndorsementVideoActivatie
- 27 jun 2017 @ 09:05
- Redactie Sponsoring
Zangeres en songwriter Do heeft zich verbonden aan de campagne Omarm Psoriasis. Dit is een initiatief van onder meer de Nederlandse Vereniging voor Dermatologie en Venereologie (NVDV). Samen vragen zij meer begrip voor de huidaandoening psoriasis.
Geïnspireerd door het bijzondere verhaal van de 24-jarige psoriasis-patiënt Mara Haverkort schrijft Do een nummer dat in oktober rond Wereld Psoriasis Dag wordt uitgebracht. Beide vrouwen roepen Nederlanders op om psoriasis symbolisch te omarmen door op de Facebook-pagina Wereld Psoriasis Dag een video te uploaden van een omhelzing met een vriend, familielid of zelfs een wildvreemde op straat. Deze video’s maken kans om in de videoclip van Do te verschijnen. 'Misschien halen we hiermee wel een recordaantal knuffels binnen', zegt Do.
Wereldwijd hebben 125 miljoen mensen psoriasis. In Nederland zijn dat meer dan een half miljoen mensen, dat is 3% van onze totale bevolking. Psoriasis is een huidaandoening waarbij pijnlijke, jeukende en branderige plekken op de huid verschijnen en komt in vele heftige en minder heftige varianten voor. Niet alleen de huidaandoening zelf is vervelend voor mensen met psoriasis, maar ook reacties van de omgeving zorgen vaak voor ongemakkelijke situaties.
Begrip, geen schaamte
'Ik vind het belangrijk om te benadrukken dat psoriasis een serieuze huidaandoening is, maar zeker niet iets waar iemand zich voor zou moeten schamen', zegt Do. 'Door mee te werken aan deze campagne en een nummer te schrijven hoop ik op een positief tegengeluid: er moet meer begrip komen en rekening gehouden worden met de ongemakken waar mensen met psoriasis zoals Mara mee moeten dealen.'
Om meer begrip rondom de huidaandoening psoriasis te creëren, en een positievere omgang van de omgeving te stimuleren, is de NVDV in 2016 samen met een aantal andere organisaties een initiatief gestart: Omarm Psoriasis. De campagne wordt dit jaar in samenwerking met Do en Mara gerealiseerd, met als hoogtepunt uiteraard Wereld Psoriasis Dag op 29 oktober 2017.
Omarm Psoriasis
De Nederlandse Vereniging voor Dermatologie en Venereologie (NVDV) zet zich in om de studie naar huidziekten te bevorderen en de behandeling van mensen met psoriasis te verbeteren. Ook heeft de NVDV een publiek doel, namelijk om mensen te informeren over het voorkomen van en de achtergronden achter huidaandoeningen.
Bij de campagne Omarm Psoriasis zijn naast de NVDV ook de Psoriasisvereniging Nederland en de farmaceutische partners AbbVie, Beiersdorf, Celgene, Eli Lilly, Janssen, Leo Pharma, Novartis betrokken.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
- omhelzing
- AbbVie
- schaamte
- endorsement
- Novartis
- Do
- video
- psoriasis
- Leo Pharma
- Janssen
- patiënt
- campagne
- Beiersdorf
- zangeres
- ziekte
- Eli Lilly
- Omarm Psoriasis
- Celgene
- NVDV
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Rabobank Utrecht nieuwe partner... 04-07-2025
- Evian kiest Carlos Alcaraz als nieuw... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers