Feyenoord-spits Robin van Persie struikelt over nieuwe sponsornaam KNVB Beker
- Sponsoring
- 19 feb 2018 @ 17:51
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - SponsoringTelevisieVoetbalMerken
- 19 feb 2018 @ 17:51
- Jeroen Mirck
Altijd lastig, een nieuwe sponsornaam. Feyenoord-spits Robin van Persie is na veertien jaar terug in de Eredivisie en sprak voor de camera's van de NOS over de Amstel Cup. Zo heet het bekertoernooi al lang niet meer. Hoe dan wel?
Dat een nieuwe sponsornaam soms even moet indalen, werd goed duidelijk uit het korte interview van een NOS-verslaggever met Van Persie, vlak na de wedstrijd tegen Heracles waarin hij matchwinner was. Hieronder de uitgeschreven dialoog, want wij konden de verwarring over de nieuwe naam van het bekertoernooi niet beter verwoorden.
NOS-verslaggever: 'Hoe noemde jij de beker nou net, Robin?'
Van Persie: 'Heb ik een foutje gemaakt?'
'Amstel Cup.'
'Zei ik dat?'
'Lang geleden hoor!'
Diepe zucht. "Help me eens even dan...'
'De Toto KNVB Beker is het nu.'
'Och... foutje! Samuel (perschef Feyenoord, red.), dan had je me even moeten inlichten!'
'Oké, we proberen het nog een keer.'
'De Toto... Wat zei je nou net?'
'Toto KNVB Beker.'
'DE TOTO KNVB BEKER, hahaha! De cup! Ik ga het gewoon de cup noemen!'
Elk nadeel heeft z'n voordeel: dankzij deze verspreking is de nieuwe naam van de KNVB Beker meermalen genoemd in Studio Sport en veelbekeken op internet. Zo blijft ie wel hangen. Toch, Robin?
Jeroen Mirck, senior redacteur van MarketingTribune.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- Toto
- Feyenoord
- Amstel Cup
- sponsoring
- sponsornaam
- Eredivisie
- KNVB Beker
- Robin van Persie
- NOS
- voetbal
- hoofdsponsor
- merk
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nike's Oranje Fatalis-campagne voor... 09-07-2025
- Rabobank Utrecht nieuwe partner... 04-07-2025
- Evian kiest Carlos Alcaraz als nieuw... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers