Feyenoord-spits Robin van Persie struikelt over nieuwe sponsornaam KNVB Beker

  • Sponsoring
  • 19 feb 2018 @ 17:51
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • SponsoringTelevisieVoetbalMerken

Altijd lastig, een nieuwe sponsornaam. Feyenoord-spits Robin van Persie is na veertien jaar terug in de Eredivisie en sprak voor de camera's van de NOS over de Amstel Cup. Zo heet het bekertoernooi al lang niet meer. Hoe dan wel?

Dat een nieuwe sponsornaam soms even moet indalen, werd goed duidelijk uit het korte interview van een NOS-verslaggever met Van Persie, vlak na de wedstrijd tegen Heracles waarin hij matchwinner was.  Hieronder de uitgeschreven dialoog, want wij konden de verwarring over de nieuwe naam van het bekertoernooi niet beter verwoorden.

NOS-verslaggever: 'Hoe noemde jij de beker nou net, Robin?'

Van Persie: 'Heb ik een foutje gemaakt?'

'Amstel Cup.'

'Zei ik dat?'

'Lang geleden hoor!'

Diepe zucht. "Help me eens even dan...'

'De Toto KNVB Beker is het nu.'

'Och... foutje! Samuel (perschef Feyenoord, red.), dan had je me even moeten inlichten!'

'Oké, we proberen het nog een keer.'

'De Toto... Wat zei je nou net?'

'Toto KNVB Beker.'

'DE TOTO KNVB BEKER, hahaha! De cup! Ik ga het gewoon de cup noemen!'

Elk nadeel heeft z'n voordeel: dankzij deze verspreking is de nieuwe naam van de KNVB Beker meermalen genoemd in Studio Sport en veelbekeken op internet. Zo blijft ie wel hangen. Toch, Robin?

Jeroen Mirck, senior redacteur van MarketingTribune. 



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken