Burgers' Zoo en Openluchtmuseum samen hoofdsponsor van Vitesse
- Sponsoring
- 16 jul 2019 @ 10:39
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - SponsorshipVoetbal
- 16 jul 2019 @ 10:39
- Jeroen Mirck
Vitesse, Nederlands Openluchtmuseum en Koninklijke Burgers’ Zoo hebben elkaar gevonden in een bijzondere samenwerking. De twee Arnhemse partijen worden gezamenlijk hoofdsponsor bij de Arnhemse club.
Het jaar 2019 is een heel bijzonder jaar voor de stad Arnhem. Het is precies 75 jaar geleden dat operatie Market Garden plaatsvond, wat leidde tot de Slag om Arnhem. Elk jaar eert Vitesse de veteranen tijdens de Airborne-wedstrijd in september. Dankzij de samenwerking met Nike heeft Vitesse dit seizoen een speciaal Airborne-shirt.
Hoe is dit dubbele sponsorship verdeeld?
In dit historische jaar heeft de onderlinge Arnhemse verbinding ervoor gezorgd dat Nederlands Openluchtmuseum en Koninklijke Burgers’ Zoo een jaar lang aan Vitesse verbonden zijn als hoofdsponsor. Het Openluchtmuseum is hoofdsponsor van de thuiswedstrijden en Burgers’ Zoo is hoofdsponsor van de uitwedstrijden.
Onder het motto ‘Dagje uit in Arnhem’ willen de Arnhemse organisaties laten zien wat voor moois Arnhem te bieden heeft.
Commercieel directeur Olivier Smit van Vitesse: 'We zijn bijzonder blij met dit unieke partnership. Dat drie grote Arnhemse partijen elkaar op deze manier hebben gevonden is ronduit fantastisch. De stad en de regio kent vele prachtige plekken. Het thema ‘Dagje uit in Arnhem’ past perfect bij deze samenwerking. En dat dit ook nog eens samenkomt in het jaar van de 75ste Airborne-herdenking en het unieke Airborne-shirt, maakt het goede gevoel helemaal af.'
Wat willen beide attractieparken?
Teus Eenkhoorn, directeur-bestuurder Nederlands Openluchtmuseum: 'Het museum is sinds 1912 verbonden aan Arnhem. Het vertelt de verhalen door de eeuwen heen waaronder de verhalen tijdens de evacuatie in september 1944. De verhalen van de evacués die toen in het museum verbleven. Deze herinneringen zijn nog dagelijks zichtbaar. Wij zijn vereerd dat het museum als Arnhems icoon zich samen met Vitesse en Koninklijke Burgers’ Zoo mag verbinden om in gezamenlijkheid het verhaal van de Arnhemse evacuatie uit te dragen. En tegelijkertijd de stad Arnhem van nu, met alle activiteiten en mooie bezoeken, voor het voetlicht te krijgen.'
Alex van Hooff, directeur van Koninklijke Burgers’ Zoo: 'De oorlog, maar zeker de Slag om Arnhem heeft een hele grote invloed gehad op Arnhem en ook de twee dagattracties. 75 jaar later zijn we trots op de regio en dat vieren we met elkaar. Drie Arnhemse iconen slaan op deze manier de handen in één.'
Het Nederlands Openluchtmuseum in Arnhem is het grootste museum buiten de Randstad met jaarlijks ruim 550.000 bezoekers. Het museum geeft een beeld van het leven in Nederland door de eeuwen heen. Binnen 44 hectare wordt de bezoeker meegenomen langs authentieke gebouwen, voorwerpen en ware verhalen.
Koninklijke Burgers’ Zoo onderscheidt zich van andere dierenparken door zijn ecodisplays, waar grootschalig natuurlijke leefomgevingen zijn nagebouwd waar de bezoeker samen met de natuur en dier onderdeel van uitmaakt.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Evian kiest Carlos Alcaraz als nieuw... 27-06-2025
- Odido nieuwe partner Esther Vergeer... 05-06-2025
- TCL wordt wereldwijde partner van... 04-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers